90 درصد مدارس بهارستان دو شیفته هستند/ نیاز جدی به ساخت 45مدرسه جدید

مدیر آموزش و پرورش منطقه دو شهرستان بهارستان از دو شیفته بودن 90 درصد مدارس منطقه خبر داد و گفت: برای رسیدن به سطح استاندارد در این منطقه ساخت 45 مدرسه جدید لازم است. 

به گزارش ایسکانیوز حسینعلی بنار افزود: در بخش‌هایی از این شهرستان از نظر فضای آموزشی مشکل جدی نداریم و تعداد دانش آموزان هر کلاس در سطح استاندارد است اما در برخی نقاط با بحران جدی روبه‌رو هستیم که اگر مشارکت و همکاری مطلوبی در منطقه صورت نگیرد این مشکلات در آینده افزایش خواهد یافت.
وی با تاکید بر این که برای حفظ شرایط موجود نیاز به ساخت سالانه دو مدرسه جدید است،‌ گفت: اگر بخواهیم به سطح استاندارد و ایده‌آل برسیم باید تعداد فضاهای آموزشی را گسترش دهیم و برای این هدف حداقل به 45 مدرسه دیگر نیاز داریم.
بنار تصریح کرد: هم اکنون 53 ساختمان داریم که به جز مدارس خاص، فنی‌ حرفه‌ای و کار دانش، ‌سایر مراکز آموزشی این منطقه به صورت دو شیفته مشغول به فعالیت‌ هستند و در مجموع بیش از 41 هزار دانش آموز در 96 شیفت مدرسه تحصیل می کنند.
وی مهاجر پذیر بودن شهرستان بهارستان را دلیل اصلی شرایط کنونی دانست و ضمن هشدار در خصوص ادامه روند فعلی در صورت افزایش حجم مهاجرت‌ها،‌ گفت: شرایط کنونی فضاهای آموزشی بهارستان، ثمره موج جمعیتی دهه 70 است.

بهارستان به مشارکت خیرین مدرسه ساز نیازمند است
بنار در ادامه از اتخاذ تصمیم های مناسب در شورای آموزش و پرورش برای رفع کمبود فضاهای آموزشی بهارستان خبر داد و با اشاره به این که کاهش مشکل فضای آموزشی این منطقه نیازمند اقدامات جدی و مشارکت پرشور خیرین مدرسه ساز است، گفت: ما برای توسعه فضاهای آموزشی باید بتوانیم خیرین مدرسه ساز را از نزدیک با شرایط این منطقه آشنا کنیم، حمایت این افراد می تواند کمک بزرگی باشد.
وی افزود: خوشبختانه در سی ماه گذشته هر ده ماه یک مدرسه خیرساز جدید افتتاح شده و همین حالا هم یک پروژه ده کلاسه در دست ساخت داریم که همزمان با آغاز سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری می رسد.
به گفته مدیرآموزش و پرورش بهارستان این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 650 هزار نفر در سال 1389 با انتزاع از شهرستان رباط کریم ایجاد شد و هم اکنون بیش از یکصد هزار دانش آموز در دو منطقه آموزش و پرورش این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

700700

کد خبر: 716848

وب گردی

وب گردی