شافعی : باید به  شرکت های دانش بنیان و  دانشجویان  اعتماد کنیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران بر استفاده از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت :ما باید به این شرکت ها ، دانشجویان و جوانان اعتماد کنیم و با واسپاری کار به آنان،پیوند میان علم و عمل را برقرارسازیم.

شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در باره اهمیت استفاده از شرکت های دانش بنیان در بنگاه های تولیدی گفت:استفاده از ابزارهای نوین که خلا اقتصادی حال حاضر به شمار می رود یکی از بزرگترین مشکلات کنونی است.چرا که در بخش بنگاه های تولیدی ما، شکاف عمیقی میان بنگاه های اقتصادی داخل باخارجاز کشور ایجاد شده است که این خود معضل و مشکلی بزرگ در اقتصاد کشور ما به شمار می رود .


وی افزود :در شرایط فعلی نیاز اولیه ما استفاده از تکنولوژی روز و استفاده از فناوری های جدید است که در آن هیچ شکی نیست
اینها در برنامه های هر 3اتاق (ایران،تعاون و اصناف)گنجانده شده است.

او با اشاره به تاثیرات مثبت این همکاری اذعان داشت : اعترافی که در اینجا می توان داشت این است که ماحصل این همکاری استفاده از امکانات و برنامه ریزی های مشترک است ،که با آن می توان نتایج مطلوب تری را دریافت کرد.

شافعی افزود : اکنون خلا بزرگ ما در بنگاه های تولیدی ،همین مسئله دانش فنی و تکنولوژی است که باید هرچه سریعتر در جهت رفع آن کوشید و در این مسیر استفاده از شرکت های دانش بنیان از اهم کارهای ماست.

او با تاکید بر استفاده ازعلم و فناوری افزود:منظور از فناوری و تکنولوژی همان دانشگاه ها هستند که در گذشته نیز بسیار از وجودشان استفاده کرده ایم و اکنون نیز با سازو کار جدیدبا آنان همکاری خواهیم داشت.


شافعی همچنین بر استفاده از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت :ما باید به این شرکت ها ، دانشجویان و جوانان اعتماد کنیم و با واسپاری کار به آنان،پیوند میان علم و عمل را برقرارسازیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان کرد:دانشگاه ها در این راه بسیار موثر بوده اند ،اگرچه نقدهایی نیز بر آنها وارد است اما بسیار حامی و کمک کننده عمل کرده اند.

402/101

کد خبر: 716861

وب گردی

وب گردی