پاناسونیک به کمک تسلا رفت

شرکت های تسلا و پاناسونیک روز سه شنبه اعلام کردند که تابستان سال بعد برای تولید باتری های خورشیدی در کارخانه تازه تاسیس "بوفالو" در نیویورک با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ این همکاری به منظور گسترش و توسعه روابط میان دو شرکت است.

این شرکت خودروساز آمریکایی و شرکت ژاپنی برنامه های خودشان را نهایی کرده اند و در ماه اکتبر سال 2017 شروع به تولید سلول های فوتو وُلتیک و ماژول های مورد استفاده در باتری های خورشیدی که در سقف خودرو ها نصب می شوند، می کنند.

این توافق در حال حاضر رابطه ای دیگر را میان این دو به وجود آورده است که شامل تولید باتری های لیتیومی – یونی برای خودرو های تسلا، ساخت یکی منبع ذخیره خورشیدی در کارخانه "گیگا فکتوری" و توسعه نسل بعدی تکنولوژی این کمپانی در فِرمونت کالیفرنیا است.

این قرارداد که روز سه شنبه اعلام شد شامل یک تعهد خرید بلند مدت باتری های پاناسونیک توسط تسلا است که در کارخانه بوفالو ساخته می شوند. به گفته تسلا، تامین هزینه های اصلی مورد نیاز این پروژه بر عهده پاناسونیک است. هیچ بخش از اطلاعات مالی این توافق اعلام نشده است.

کارخانه 1.2 میلیون متر مکعبی بوفالو که توسط کمپانی "SolarCity" ساخته شده است، اخیرا توسط تسلا خریداری شده است. مدیر اجرایی تسلا، آقای ایلان ماسک سابقا رئیس و سرمایه گذار بخش اعظمی از کمپانی SolarCity بوده است.

ایالت نیویورک بودجه ای حدود 750 میلیون دلار را به ساخت کمپانی بوفالو اختصاص داده است.

به گفته تسلا، شرکت بوفالو بیش از 1400 نفر کارمند را استخدام خواهد کرد که 500 نفر از آنها کارگران کارخانه خواهند بود.

402/101

کد خبر: 716947

وب گردی

وب گردی