بازداشت رئیس صندوق بازنشستگی کره جنوبی به اتهام فساد مالی

رئیس صندوق بازنشستگی کره جنوبی به اتهام فساد ملی بازداشت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی‌بی‌سی، «مون هیونگ--پیو» رئیس صندوق بازنشستگی کره جنوبی به اتهام مشارکت در فساد مالی مرتبط با شرکت سامسونگ و رئیس‌جمهور این کشور بازداشت شد. دفتر دادستان‌‌ کره جنوبی اعلام کردند منزل رئیس صندوق بازنشستگی روز دوشنبه بازرسی و روز چهارشنبه وی در منزلش بازداشت شد.

خدمات ملی بازنشستگی در کره جنوبی (ان‌پی‌اس) سومین طرح بزرگ بازنشستگی در جهان است. این اتهام پس از انجام تحقیقات درمورد پرونده فساد "پارک گیون-هه" رئیس‌جمهور کره جنوبی مطرح شد. بازرسان می‌گویند ممکن است ان‌پی‌اس در حمایت 8 میلیارد دلاری از ادغام دو گروه وابسته به شرکت سامسونگ دخیل بوده باشد. گفته می‌شود رئیس صندوق بازنشستگی که در زمان وقوع فساد، وزیر بهداشت بود از نفوذش برای حمایت از این توافق استفاده کرده است.

صندوق بازنشستگی گزارش‌های پیشین در خصوص این اتهام را رد کرد و «مون» سه‌شنبه اعلام کرد با بازرسان در تحقیقات همکاری می‌کند.

پارلمان کره جنوبی 9 دسامبر به تعلیق پارک گیون-هه رای داد و پرونده وی را به دادگاه قانون اساسی این کشور ارجاع داد. دادگاه تا شش ماه باید به این پرونده رسیدگی کند. در صورت تایید رای پارلمان، رئیس جمهور از سمت خود برکنار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 717135

وب گردی

وب گردی