در جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با محمود صادقی چه گذشت؟

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اعلام کرد: جلسه امروز -چهارشنبه- این هیات با حضور محمود صادقی نماینده تهران برای بررسی پرونده وی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جواد جمالی درمورد جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که با محمود صادقی نماینده مردم تهران برگزار شد، اظهارداشت: در این جلسه که از ساعت هفت صبح امروز به مدت دو ساعت برگزار شد پرونده محمود صادقی بررسی شد و ما در این جلسه اعتراض های صادقی نماینده تهران را استماع کردیم.

وی تاکید کرد: بنا شد که صادقی اعتراض های خود را به صورت مکتوب در سه یا چهار روز آینده برای بررسی به ما ارائه کند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هدف هیات نظارت بر رفتار نمایندگان محکوم کردن فرد یا موضوعی نیست بلکه ما در هر موضوع تشخیص می دهیم آن موضوع در چارچوب رفتار نمایندگی است یا خیر.
جمالی در پاسخ به این سوال که برخی می گویند هیات نظارت بر رفتار نمایندگان سیاسی است، اظهاردات: مسعود پزشکیان رییس این هیات در جلسه امروز اعلام کرد که از همه تفکرات سیاسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حضور دارند و شهادت داد که این هیات هیچ وقت نظرات سیاسی را در این مسائل دخیل نکرده و ما این موضوع را دوستانه صادقانه اعلام کردیم.
به گزارش ایرنا، پس از نطق صادقی در مجلس برخی رسانه ها یکشنبه هفتم آذرماه با اعلام خبر تلاش ضابطان قضایی برای جلب محمود صادقی نماینده تهران از مقابل منزلش، به نقل از این نماینده مجلس نوشتند: «یکشنبه شب هنگامی که به منزل بازمی‌گشتم، مأموران با حکم جلب سعی در بازداشتم داشتند که با توجه به این که این مسأله مغایر با قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، با مقاومت خود را به داخل منزل رساندم اما با این حال مأموران همچنان مقابل درب منزل منتظر هستند.»
از سوی دیگر «محسن صادقی» برادر این نماینده که وکالت وی را برعهده دارد در گفت وگو با ایرنا، توهین و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی را دو اتهام موکلش اعلام کرد و در این خصوص اظهارداشت: «برادرم به دلیل غیر قانونی بودن اتهامش از همراهی ضابطان قضایی اجتناب کرد و هم اکنون در داخل خانه اش است.»
پس از اعلام خبر بازداشت این نماینده مجلس شورای اسلامی؛ جمعی از هواداران وی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در مقابل منزل او خواستار عدم بازداشت وی شدند که پس از اعلام خبر انصراف مأموران از بازداشت این عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، این تجمع پایان یافت. صادقی پس از این ماجرا به دادسرا مراجعه کرد.
سه شکایت از محمود صادقی شده است ، یکی مربوط به جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان است که وی در شکایتی اعلام کرده که صادقی علیه من مصاحبه کرده است.
شکایت دوم از سوی قوه قضاییه و شکایت سوم از سوی برخی بورسیه شدگان در پرونده بورسیه ها است که شکایت از این نماینده در حال بررسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.

**شکایت کواکبیان از کریمی قدوسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس همچنین گفت: مصطفی کواکبیان نماینده تهران از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به دلیل اظهارات منتسب به ظریف وزیر امور خارجه شکایت کرده که این شکایت از سوی دبیر هیات اعلام شد و در نوبت بررسی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نیابت از چند نماینده از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به دلیل اظهارات منتسب به ظریف به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده است.

302/300

کد خبر: 717140

وب گردی

وب گردی