نقش ویژه شرکت های دانش بنیان در سیستم های کنترل حرکت قطار

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید نرم افزار گفت : ما سیستم های نرم افزار مدیریتی ای را که در گذشته  از چین وارد می شد ، را در داخل کشور تولید کرده ایم.

احسان اکبر رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید نرم افزار در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز گفت : از شروع فعالیت شرکت ما حدود 4 سال می گذرد که حاصل آن تولید 3 نوع نرم افزار اعم از : سیستم های مدیریتی پروژه های تایینگ نفت و گاز (اس پی ام)، مدیرت اطلاع رسانی مسافران مترو (سیستم مدیریتی پی آی اس) ، سامانه مدیریت همایش است که اختصاصاً برای دانشگاه آزاد اسلامی تولید شده است.

او افزود : ما با دانشگاه آزاد برای مدیریت همایش ها و جلوگیری از برگزاری همایش تقلبی ، قراردادی منعقد کردیم ،تا بتواند کلیه همایش هایش را از طریق این سیستم رصد کند. به طور مثال می تواند تعداد مقاله های دریافتی ،هزینه ها و اسپانسرهای آن را به صورت آنلاین برآورد کند.

اکبر با اشاره دانشگاه های تحت پوشش این سیستم افزود : در حال حاضر 5 دانشگاه آزاد قزوین، تاکستان، زنجان، سنندج و همدان را به سیستم وصل کرده ایم .

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید نرم افزار در مورد دیگر سیستم های تولیدی شرکت دانش بنیانشان افزود : محصولات دیگرمان ،سیستم اس پی ام اس است که این سیستم نفت و گاز ، از تعدادی خطوط لوله ای تشکیل شده که عملیات اتصال آن کاری بسیار دشوار است ،چرا که باید برای مدیریت آن وجود داشته باشد تا بتوان فهمید در کجا و چگونه به هم وصل شده اند.

او با اشاره به پیچیدگی این عملیات افزود : این عملیات علی رغم آن که بسیار پیچیده است ، اما هنو نرم افزاری برای مدیریت آن تولید نشده است .این اتصال با نقشه خاصی به نام آیزو انجام می گیرد.که مهندسان با نظر به آن چگونگی کار را به واحد اجرا توضیح می دهند.
واحد مدیریت کیفیت ، کار واحد اجرا را بررسی کرده و با انجام تست هایی با اشعه رادیوگراف و اشعه ایکس آنرا تست می کنند که لوله سوراخ نباشد چرا که اکنون ما گاز را از دریا گرفته و در فاز 22 و 24 قرار داده ،این گاز که به لوله ها وارد می شود باید کوچکترن سوراخی نداشته باشد چرا که موجب، آتش سوزی می شود.

اکبردر مورد دومین محصول تولیدی شرکت دانش بنیانشان اذعان داشت : در مترو سیستمی وجود دارد برای گزارش مسیر که حرکت قطار از یک ایستگاه تا ایستگاه بعد را توسط یکسری ال ای دی نشان می دهد،به طور مثال با حرکت قطار 1 ، رنگ آن زرد و پس از رسیدن به ایستگاه می شود . ما آن سیستم را ال سی دی کردیم یعنی در ایستگاه های مترو شیراز ما توسط این نرم افزار دانش بنیان شدیم.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید نرم افزار ادامه داد : برای مثال در متروها یکسری ال سی دی قرار می گیرد که به صورت دقیقه ای و گرافیکی به شما می گوید قطاری که حرکت کرده است دو دقیقه دیگر در این ایستگاه می ایستد.که مسافران آن را می بینید ولی از آن مهمتر اطاق فرمان است. اطاق کنترل خود مترو میتواند به صورت دقیق این وضعیت قطارها را رصد کنند.این عملیات بسیار پیچیده است.چرا که در هر 50 متر، خط آهن،تعدادی سنسور قرار می گیرد ودر مجموع حجم آن بسیار زیاد خواهد شد.تصور کنید کل مترو تهران به صورت آنی حرکت کنند و در هر 50 متر ،یکسری داده برای رصد شدن توسط اتاق فرمان بیاید ،در نهایت چه حجم داده ای به وجود می آید.که این سیستم ها با عملیات مدیریتشان کار را بسیار ساده کرده اند.

اکبر با اشاره به اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج ارز به وسیله تولید داخلی اظهار داشت : در گذشته این محصولات را از چین وارد می کردیم اما اکنون آن ها را در داخل کشور تولید می کنیم.


او با اشاره به کمک های دانشگاه آزاد اسلامی در پیشرفت کارشان افزود : ما برای شروع کارمان از واحد رشد قزوین کمک گرفتیم ،دانشگاه آزاد با قرار دادن امکاناتی همچون فضا بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای و ارائه وام 14 درصدی بلندمدت ،همچنین در معرفی محصولاتمان در رشد و پیشرفت ما نقش بسیار چشمگیری داشته است.

402/101

کد خبر: 717148

وب گردی

وب گردی