دانشگاه آزاد اسلامی تریبون عده ای خاص نیست

به همت روابط عمومی واحد ارومیه نشست خبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اصحاب رسانه این استان در واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز جوان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی 9 دی را برگ زرین انقلاب اسلامی بیان کرد: واقعه 9 دی انقلاب ما را بیمه کرد و ملت ایران ثابت کرد که همیشه بیدار و بصیر در صحنه حاضر و مدافع آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه ضمن تبریک سالروز حماسه 9 دی گفت: 9 دی واقعه بسیار مهم تاریخی است که همه ساله باید آن را عزیز شمرده و یاد و خاطره آن را زنده نگه داشت.

جوان پور تاکید کرد: بصیرت و آگاهی ملت ایران باید در حدی باشد که نیاز به خلق 9 دی ها نباشد چرا که اقتداری که در کشور ما است همواره خشم استکبار جهانی را به دنبال داشته و هر روز با یک توطئه و رنگ جدیدی ظاهر خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اولین ثمره انقلاب اسلامی بوده و از بطن انقلاب به وجود آمده است.

عزیز جوان پور گفت: کشور ما رتبه 16 تولید علم در جهان و رتبه اول را در منطقه داشته و سهمی که دانشگاه آزاد در این موفقیت داشته است بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: 53 درصد تحصیلات عالی در کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که از این میان سهم آذربایجان غربی 21 درصد است که نسبت به میانگین کشوری در سطح پایین تری قرار دارد.

جوان پور با انتقاد از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مورد بی مهری هایی قرار می گیرد افزود: تعداد کل رشته های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی 807 رشته است که تمامی این رشته ها دارای مجوز از وزارت علوم هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: در سال گذشته 11 هزار نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جذب و ارتقای سطح علمی پیدا کرده اند که 60 درصد اعضای هیات علمی در دانشگاه های آزاد از فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی هستند.

جوان پور تصریح کرد: 42 هزار دانشجو در سطح استان در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های متنوع در حال تحصیل هستند که این تعداد نسبت به سال های گذشته تقلیل پیدا کرده و پیش بینی می شود که این روند تعداد در طی سال های متمادی کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: هزینه های متحمل شده در دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی برای دانشجو در حدود 7 برابر دانشگاه آزاد اسلامی است و این در حالی است که برخی از دانشگاه های غیرانتفاعی حتی یک نفر عضو هیات علمی ندارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در برخی از رشته های علوم پایه از قبیل فیزیک، شیمی و زمین شناسی تعداد ورودی های جدید بسیار کاهش پیدا کرده اند گفت: این رشته ها جزو رشته های بسیار مهمی هستند که باید اهتمام ویژه ای به پذیرش دانشجو در این رشته ها شود و طبق بررسی های بعمل آمده در طی 2 سال اخیر 31 رشته دکترا و حدود 70 الی 80 رشته کارشناسی در آذربایجان غربی ایجاد شده است و در حوزه بین الملل به دنبال پذیرش دانشجو به خصوص از کشور های همجوار هستیم.

جوان پور گفت: هیچ گاه نباید شاهد حضور افراد بی تفاوت در دانشگاه ها باشیم و اینکه دانشگاه ها سیاسی نباشند یک معضل اصلی که همواره باید از آن دوری گزید.

وی در رابطه با حاشیه های اخیر مطرح شده در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تریبون عده ای خاص نیست و متعلق به هیچ کدام از افراد از هر جناح و جبهه سیاسی نیست . دانشگاه محل تضارب آرا است و ما از وجود این تمایزات و اختلاف نظر ها برای بیان اندیشه ها استقبال می کنیم.

وی افزود: مجوزی برای حضور علیرضا زاکانی از سوی هیات نظارت در دانشگاه صادر نشده بود که این سخنرانی لغو شود و در این رابطه بحث بر سر تغییر سخنران بود که مورد قبئل بسیج دانشگاه قرار نگرفت.

205/200

کد خبر: 717168

وب گردی

وب گردی