تدوین سند راهبردی خانه‌های امید بازنشستگان

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تشکیل شورای راهبردی خانه‌های امید بازنشستگان از تدوین سند سیاست‌ها و راهبردهای کلان خانه‌های امید بازنشستگان توسط این شورا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن حاج قربان با اشاره به آغاز ساخت و تجهیز خانه‌های امید بازنشستگان از سال 1386 اظهار کرد: هدف از ایجاد خانه‌های امید فراهم کردن زمینه استفاده از امکانات رفاهی، تفریحی، غنی سازی اوقات فراغت و افزایش مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است.

وی افزود: طراحی و ساخت خانه‌های امید با همفکری کارشناسان و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی و متناسب با نیازمندی‌های بازنشستگان در نقاط مختلف کشور انجام شده و این خانه‌ها مجهز به بخش‌های مختلفی چون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی نت، کافی شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خانه آموزش، واحدهای مشاوره و کاریابی و واحدهای فناوری اطلاعات هستند.

مدیرکل امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه خانه‌های امید به مجموعه‌ بزرگی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان تبدیل شده است عنوان کرد: در حال حاضر 38 خانه امید در 27 استان کشور ساخته و تجهیز شده است که 9 مورد آن طی چند ماه اخیر به بهره‌برداری رسیده است. هزینه کرد آماده سازی این خانه‌ها با توجه به مساحت و منطقه آن از هفت تا 13 میلیارد ریال متغیر بوده است.

حاج قربان ادامه داد: اکنون شورای راهبردی خانه‌های امید بازنشستگان با حضور هیات مدیره، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی، مدیرکل روابط عمومی، مدیرکل امور اداری و مدیر امور استان‌های صندوق بازنشستگی تشکیل شده تا سند سیاست‌ها و راهبردهای کلان برای خانه‌های امید را تدوین کند. با تدوین این سند راهبردی کلان، برای هر استان، بر اساس بافت و وضعیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نیازهایی که بازنشستگان دارند، برنامه مدون و ویژه تعریف می‌شود تا به عنوان پیوست برای سند اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر استان‌ها و شهرهای کرمانشاه، فارس، کرمان، قم، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، آذربایجان غربی، زنجان، یزد، هرمزگان، آذربایجان شرقی، فارس، گلستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، گیلان، خراسان شمالی، اصفهان، قزوین، گیلان، مازندران دارای خانه امید برای بازنشستگان هستند.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 717216

وب گردی

وب گردی