در راستای نیل به اهداف تعیین‌شده و ارائه گزارش سالیانه از نظارت و بازرسی خود به شورای انقلاب فرهنگی ، از جمله اهداف اصلی دبیرخانهٔ هیات مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر جواد بهارآرا در نشستی با هیأت رئیسه واحد طبس گفت: این دبیرخانه با تجزیه و تحلیل منابع اطلاعاتی، الگوهای مدیریت راهبردی، عوامل تغییر و یا ثبات محیط درونی و بیرونی، به تجسم آینده‌های بالقوه و برنامه‌ریزی برای آن‌ها در راستای نیل دانشگاه آزاد اسلامی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ می‌پردازد.

بهارآرا بیان کرد: نظارت مستمر بر فعالیت‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیل به اهداف تعیین‌شده و ارائه گزارش سالیانه از نظارت و بازرسی خود به شورای انقلاب فرهنگی از جمله اهداف اصلی هیات مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: وظیفه هیات‌های نظارت دانشگاه‌ آزاد اسلامی، ارزیابی میزان پیشرفت‌، درصد موفقیت و نحوه عملکرد مدیران واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

بهارآرا ادامه داد: «بدین منظور، برنامه‌ها، وضع موجود، نقاط ضعف و قوت هر واحد دانشگاهی با دقت بررسی و تحلیل شده و داشبورد مدیریتی برای برنامه ریزی بهتر تهیه می‌شود.

معاون هیات عالی نظارت منطقهٔ ۴ دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار این هدف، موضوعاتی همچون نظارت بر رئوس فعالیت‌های فرآیند مدیریت استراتژی، نظارت بر تعیین خط مشی، سیاست‌گذاری و نظام تصمیم‌گیری، نظارت بر نتایج فعالیت‌ها، ابتکارات، اقدامات، پروژه‌ها و برنامه‌های انجام کار و نظارت در موارد و موضوعات خاص و ویژه نیز از سوی این هیات پیگیری می‌شود.

وی با توجه به وضع موجود دانشگاه‌های معتبر جهان گفت: امروزه توجه به طرح‌های دانش بنیان، توسعه برنامه‌های پژوهشی برون دانشگاهی، تجهیز و ارائه خدمات آزمایشگاهی و توجه به منابع غیرشهریه در دانشگاه‌های بزرگ برای اداره دانشگاه‌ها انجام می‌شود. در این راه همه کارکنان، استادان و حتی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی باید با خلاقیت و شجاعت در توسعه این برنامه‌ها قدم بردارند و نگاه‌شان به آینده، نگاهی بلندمدت و پایدار باشد.

رئیس واحد طبس در ابتدای این نشست گزارش کوتاهی از وضعیت موجود واحد ارائه وبا بیان برخی مشکلات پیش روی واحد طبس ، پیشنهاداتی جهت برون رفت از مشکلات نیز ارائه داد که نیازمند بررسی بیشتر وتوجه ویژه مسئولان دانشگاه و طی کردن روال قانونی است .

دکتر محمد ناظمی افزود: نیل به اهداف عالی دانشگاه نیاز به نگاهی کلان به این مجموعه است که در برنامه ریزی خوب هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه در چند سال اخیر کاملا مشهود است.

هیات عالی نظارت منطقهٔ ۴ دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این نشست از امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی و نخلستان خرما و استخر ذخیره آب واحد طبس بازدید کردند.

204/200



کد خبر: 717238

وب گردی

وب گردی