درخشش دانش آموزان سما در مسابقات آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران

مدال طلا مسابقات هندبال پس از دو روز رقابت به دبستان سما یک پسران تعلق گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، مسابقات هندبال بین مدارس دولتی و غیر دولتی منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران پنج شنبه و جمعه دوم و سوم دی ماه در ورزشگاه شهید معلم اکباتان بین 20 تیم از مدارس این منطقه برگزار شد.

مدیر این واحد آموزشی گفت: «به صحنه آمدیم تا پرورش ورزشکاران را برای افتخار آفرینی در میادین مختلف بر عهده گیریم و امیدواریم شاهد درخشش دانش آموزان سمایی در رشته های مختلف ورزشی باشیم.»

مربی ورزش دبستان پسرانه سما 1 در خصوص این مسابقات گفت:« هندبال رشته جذابی است که بسیار شباهت به بسکتبال دارد و هر ساله این مسابقات در سطح بالایی برگزار می شود دانش آموزان دبستان سما با برنامه ریزی دقیق و تلاش زیاد پس از دو سال نائب قهرمان شدن، به مقام قهرمانی دست یافتند.»

دانش آموزان پایه ششم آرین دهقان زاده، علیرضا سعیدی، سینا حبیبی، امیر علی اعتماد، امیررضا افتخاری، سام وجدان خوش، امیر سام مساعدی، باربد غدیری، حامد صالحی، امیر حسین طباطبایی، مهیار زاهدی، فرهان کامرانیان، مانی میرزایی از اعضای تیم هندبال دبستان پسرانه سما1 هستند.

کسب رتبه اول مسابقات نقاشی پرسش مهر منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران بین کارکنان مدارس این منطقه

رتبه اول مسابقات نقاشی پرسش مهر با موضوع خشونت در بین کارکنان مدارس منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران به دبستان سما یک پسران تعلق گرفت.

مسابقات نقاشی پرسش مهرماه بین کارکنان مدارس دولتی و غیر دولتی منطقه5 آموزش و پرورش شهر تهران با هدف تلاش برای توسعه فرهنگ مشارکت در دستیابی به جامعه ای پویا و ایجاد فضای فرهنگی مناسب برگزار شد که بعد از داوری کلیه آثار، آموزگار هنر و مطالعات اجتماعی پایه ششم رضا حکمی نجفی از دبستان سما یک پسران موفق به کسب مقام اول مسابقات نقاشی شد.

رضا حکمی در این رابطه گفت:«طرح اولیه نقاشی پرسش مهر 2 هفته طول کشید، بعد از شروع کار 6 ساعت کار مداوم اثر به اتمام رسید.» وی ضمن برشمردن ریشه های خشونت ، از عمده ترین و اصلی ترین دلایل آن، بی نظمی و بی مسئولیتی و دوری مردم از خداوند و قرآن و نماز دانست. وی گفت :« ورود و تزریق تکنولوژی و امکانات مثل موبایل، تبلت، بازی های کامپیوتری و شبکه های ماهواره ای برای افراد در زندگی و کار، نقطه آغاز خشونت است و بایستی با ورود هر امکاناتی در زندگی فرد یک سری آموزش و راهکار مصرف درست و بهینه از وسایل را بدهند.»

اولین دوره انشا نویسی سراسری سما و رتبه اولی مسابقات انشانویسی دبستان سمایک پسران

کسب رتبه اول مسابقات انشا نویسی پرسش مهر با موضوع خشونت در بین مدارس سما تهران به دانش آموز محمد رضا رضایی پایه پنجم از دبستان سما یک پسران تهران تعلق گرفت.

مسابقه انشا نویسی پرسش مهر به منظور پرورش قدرت تعمق، تفکر و ابتکار دانش آموزان و تلاش برای توسعه فرهنگ مشارکت در دستیابی به جامعه ای پویا و ایجاد فضای فرهنگی مناسب و با نشاط برای حضور گسترده دانش آموزان سما در راستای کنگره ملی پرسش مهر، در اوایل مهر ماه بین دانش آموزان کلیه مدارس سما برگزارشد. مسابقه انشا نویسی با نگرشی نو و کاربردی با هدف تقویت حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان و ارتقا بینش آنان نسبت به مسائل جامعه مطرح شد که 25دانش آموز (دوره دوم) از دبستان سما در این دوره از مسابقات شرکت کردند و پس از داوری و اعلام نتایج دانش آموز محمد رضا رضایی با بررسی همه جوانب خشونت به زبان کودکانه خود موفق به کسب مقام اول این دوره از مسابقات شد.

مربی پرورشی این واحد آموزشی در رابطه با این مسابقات گفت: « دانش آموزان دلایل مختلفی را برای بروز خشونت در جامعه ارائه دادند و از دیدگاه خود به جنبه های مختلف وجود خشونت در خانواده و جامعه اشاره کردند.لازم به ذکر است انشای دانش آموزان به واحد فرهنگی اداره آموزش و پرورش هم ارسال شد. »

200

کد خبر: 717302

وب گردی

وب گردی