دانش فنی پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی در اختیار ایران قرار گرفت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از کسب دانش فنی پیشرفته‎ترین سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی دنیا توسط متخصصان داخلی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به طرح تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان، گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا با عنوان " انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب " برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با پیگیری ها و حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا که از آن به عنوان "انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب" یاد می شود برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی برای تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان از فاضلاب شاهین شهر اجرایی شد و نتایج موفقیت آمیزی داشت.

به گفته ستاری با انجام طرح پایلوت به ظرفیت 300 متر مکعب در روز، هم اکنون دانش فنی پیشرفته ترین سیستم تصفیه فاضلاب که در سال 2012 در هلند تجاری سازی شده و تاکنون احداث این سیستم در انحصار یک شرکت هلندی بود در ایران ایجاد شد.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری کشور با اشاره به اهداف اجرای این طرح، بیان کرد: با توجه به توسعه مدیریت مصرف آب و اهمیت بازچرخش آن و با هدف تامین آب بخش صنعت و فضای سبز شهری از طریق بازچرخش آب از فاضلاب های صنعتی و شهری، طرح مذکور در اجرایی می شود.

نایب رییس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با مشکل کمبود آب مواجه است و باید از هر گونه طرحی که به تامین آب در کشور کمک کند حمایت شود، گفت: چند سالی است که کشور با معضل کم آبی مواجه شده و بیشترین سهم آب مصرفی نیز به بخش صنعت مربوط می شود که طرح مذکور راهکاری موثر برای بازچرخش فاضلاب هایی است که از بخش صنعت تولید می شود تا از این فاضلاب ها برای آبیاری فضای سبز و استفاده مجدد در صنعت استفاده شود.

ستاری همچنین بیان کرد: این طرح می تواند در تمام استان های صنعتی که میزان تولید فاضلاب های صنعتی آنها زیاد است مورد استفاده قرار گرفته و میزان مصرف آب را در این استان ها به کمترین حد ممکن رساند.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین با اشاره به ایجاد دانش فنی پیشرفته ترین سیستم تصفیه فاضلاب (راکتور با زیست توده گرانولی )، گفت: این طرح با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و به صورت پایلوت در تصفیه خانه شاهین شهر اصفهان نصب و راه اندازی شد.

براساس این گزارش، طرح تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان به کمک پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا با عنوان "انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب" در دنیا برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان فردا پنج شنبه 9 دی‌ماه با حضورمصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی وهوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیروو جمعی از مسوولان علمی کشور افتتاح می شود.

200

کد خبر: 717310

وب گردی

وب گردی