اچ تی سی نتوانسته است به اهداف فروش خود در سال ۲۰۱۶ برسد

طبق گزارش‌ها، کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی نتوانسته است به اهداف فروش خود در سال ۲۰۱۶ دست یابد و نسبت به سال ۲۰۱۵۵ با فروش کمتری مواجه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، اچ‌تی‌سی 10 را می‌توان بهترین گوشی هوشمندی دانست که کمپانی تایوانی موفق به ساخت آن شده است. با این وجود به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۶ برای کمپانی اچ‌تی‌سی آن‌چنان جالب نبوده است.

با وجود مشکلاتی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمد، انتظار می‌رفت فروش محصولاتی مانند اچ‌تی‌سی 10 بیشتر شود؛ اما به نظر می‌رسد کمپانی اچ‌تی‌سی فروش کمتری در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ داشته است. همچنین فروش اچ‌تی‌سی 10 نسبت به آنچه کمپانی تایوانی در نظر داشت، کمتر بوده است.

کمپانی اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۵ توانسته بود ۱۸ میلیون گوشی بفروشد؛ اما با افت فروش محصولات اچ‌تی‌سی در بازار ایالات‌متحده آمریکا، چین و اروپا، انتظار می‌رود این کمپانی در سال ۲۰۱۶ به مجموع فروش ۱۰ الی ۱۲ میلیون تلفن هوشمند برسد.

با مشاهده این ارقام می‌توان گفت که اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۶ با افت فروش ۳۳ الی ۴۴ درصدی مواجه خواهد شد. یکی از علت‌های این اتفاق را می‌توان عملکرد ضعیف اچ‌تی‌سی در ایالات‌متحده آمریکا خواند. کمپانی تایوانی از نظر استراتژی‌های بازاریابی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

علاوه بر آن ظاهرا کمپانی در حال کار روی واقعیت مجازی و هدست اچ‌تی‌سی وایو است که توانسته سود خوبی برای کمپانی به همراه داشته باشد. زمانی که پیش‌خرید این محصول در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ شروع شد، اچ‌تی‌سی توانست تنها در ۱۵ دقیقه آغازین این پیش‌خرید به فروش ۱۲ میلیون دلاری برسد.

این در حالی است که هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو نیز یک محصول بالارده و گران‌قیمت محسوب می‌شود که دارای برچسب قیمت ۷۹۹٫۹۹ دلاری است؛ بنابراین تمرکز بر هدست واقعیت مجازی و تولید محتوای مخصوص آن برای کمپانی تایوانی سودآورتر از تجارت تلفن‌های هوشمند به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ نیز به دلیل کاهش بیشتر فروش محصولات اچ‌تی‌سی در چین، شاهد افت فروش تلفن‌های هوشمند این کمپانی نسبت به سال قبل باشیم. البته این شرایط تنها در حالی تغییر خواهد کرد که کمپانی بتواند محصولات قابل توجهی معرفی کند و همچنین در سیاست‌های بازاریابی خود تحولاتی به وجود آورد.

اچ‌تی‌سی قصد دارد ۲۳ دی کنفرانس خبری برگزار و از محصولات جدید خود رونمایی کند. البته این زمان برای رونمایی از اچ‌تی‌سی 11 کمی زود به نظر می‌رسد و همچنین احتمال اینکه تنها شاهد رونمایی از تلفن هوشمند میان‌رده اچ‌تی‌سی ایکس 10 باشیم نیز بسیار کم است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 717367

وب گردی

وب گردی