کمبود 14هزار نیرو در اورژانس 115/سرنوشت 120 اورژانس بیمارستانی

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از کمبود 14 هزار نیرو در اورژانس 115 خبر داد و گفت: در عین حال برنامه داریم تا طی پنج الی شش ماه آینده تمام کانکس‌های مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی را تعویض کرده و ساختمان‌های فرسوده را بازسازی می‌کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند ، درباره سرانجام توسعه و بازسازی 1200 اورژانس بیمارستانی کشور، گفت: خوشبختانه عمده 120 اورژانس‌ بیمارستانی که قرار بود توسعه یافته و نوسازی شوند، تکمیل شده یا در حال تکمیل‌اند. بر این اساس اورژانس بیمارستان‌هایی مانند طالقانی، حضرت رسول، شریعتی، لقمان و... را تا پایان امسال تکمیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید توجه کرد که ما هرچه اورژانس‌ها را توسعه دهیم، باز هم نیازمند تکمیل فرآیندها و پروتکل‌ها هستیم، ادامه داد: همچنین باید مدیریت بهتری در این قسمت‌ها انجام شود. در عین حال خوشبختانه در دوره کنونی و در قالب طرح تحول نظام سلامت،‌ به بخش‌های اورژانس بویژه در حوزه اورژانس‌های پیش بیمارستانی نگاه ویژه‌ای شد؛ به طوریکه ممکن است تا پنج الی شش ماه آینده تمام کانکس‌های مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی را تعویض کرده و ساختمان‌هایی را برای آن ساخته و ساختمان‌های فرسوده را بازسازی می‌کنیم.

کمبود 14 هزار نیرو در اورژانس پیش بیمارستانی

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در مواردی هم که از برنامه‌های طرح تحول سلامت عقبیم، آن را جبران کنیم، درباره کمبود نیرو در اورژانس پیش بیمارستانی، اظهار کرد: در عین حال باید توجه کرد که فقط در اورژانس پیش بیمارستانی 14 هزار نیرو کم داریم.

کولیوند ادامه داد: به طور کلی در اورژانس بیمارستانی هم با کمبود پرستار مواجهیم، اما از نظر نیروی تخصصی پزشکی مشکلی نداریم.

12 هزار تخت جدید در راه بیمارستان‌ها

وی، همچنین در زمینه کمبود تخت در اورژانس بیمارستان‌ها، گفت: به تدریج مشکل کمبود تخت را هم حل می‌کنیم. در عین حال تاکنون 12 هزار تخت بیمارستانی به سیستم بهداشت و درمان اضافه شده که قرار است تا پایان سال این تعداد به 24 هزار تخت افزایش یابد.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 717374

وب گردی

وب گردی