آیت‌الله موحدی کرمانی: حامیان تروریست پیروزی حلب را ببینند و از غصه بمیرنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آل سعود پیروزی حلب را ببینند که پیروزی حق بر باطل است و از غصه بمیرند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه پیروزی در حلب یک پیروزی نظامی نیست بلکه پیروزی حق بر باطل است، گفت: حامیان تروریست به ویژه آل سعود پیروزی حلب را ببینند که پیروزی حق بر باطل است و از غصه بمیرند.

وی با اشاره به اهمیت صبر و استقامت در پیروزی حق بر باطل یادآور شد: در ایران ما به دلیل صبر و تحمل‌مان و مقاومت حول محور ولایت در 22 بهمن ماه پیروز شدیم. اگر ما بر پهلوی‌ و صدام پیروز شدیم به دلیل استقامت ما در زمان پیروزی انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس بود. اگر آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به دلیل صبر و پایداری ملت ایران است.

وی با بیان مطالبی که در قرآن درخصوص لزوم توجه به گسترش عدل در جامعه آمده یادآور شد: مسئولین نظام وظایفی دارند که باید به وظایف خود عمل کنند. مجلس وظیفه دارد که برنامه و بودجه را به نحوی تنظیم کند تا این بودجه به تمام اجزای کشور برسد و نباید مستضعفین در این زمینه دچار مشکل شوند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: افرادی که پست‌های مهم مدیریتی دارند نباید نزدیکانشان را به کار بگمارند و به آن‌ها کارهای پر درآمد را بدهند. تکلیف آن فردی که پارتی ندارد و به او می‌گویند که بودجه و کار نیست چه خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مسئولین مراقب مواردی که ذکر شد باشند یادآور شد: باید مسئولین نماز را به پا دارند و بین مردم اعتماد ایجاد کنند و اگر در جامعه اعتماد به مسئولین در سطح بالا نباشد حضور در مساجد و برپایی نماز کمرنگ خواهد شد و اگر مردم به مسئولین اعتماد داشته باشند حضور در نماز و مساجد پر رنگ خواهد بود.

وی با اشاره به حماسه 9 دی به عنوان روز تجدید پیوند ملت با ولایت و روز به خاک مالیدن پوزه استکبار و روز بیدار شدن عده‌ای فریب خورده در مقابل مستکبرین و روز وحدت ملت حول محور ولایت گفت: دشمن خارجی امید پیدا کرده بود که به نظام ضربه بزند و دشمنان داخلی هم تقلب را پرچم حملات وحشیانه خود قرار دادند و 8 ماه به فساد پرداختند و مردم پس از 8 ماه محشری به پا کردند و فتنه را با بصیرت خود خاموش کردند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: بصیرت که معنایش تشخیص توطئه دشمن و بیداری و آگاهی به موقع و اقدام قاطع در برابر دشمن است پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در راهپیمایی 9 دی این موضوع به خوبی نشان داده شد. در راهپیمایی 9 دی افرادی که فریب تبلیغات سران فتنه را خورده بودند بیدار شدند و شعار مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کسانی که آتش فتنه را شعله‌ور کردند متاسفانه سوابق خوبی در انقلاب داشتند تصریح کرد: متاسفانه همین امر خطر را دو چندان می‌کند و به همین دلیل است که جنگ درونی از جنگ بیرونی خطرناک‌تر است.

وی ادامه داد: فتنه‌گران مگر نمی‌دیدند که آمریکا و اسرائیل و انگلیس مردم را به ریختن در خیابان‌ها تشویق می‌کردند معمولا در فتنه‌ها بخشی از حق با بخشی از باطل ممزوج می‌شود اما در این فتنه هرچه که بود باطل بود و فتنه‌گران شکست خوردند.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد:‌ در این فتنه به امام و رهبری و امام حسین جسارت شد که در ایران سابقه نداشت و حتی یهود و نصارا و آتش پرست هم چنین کاری نمی‌کردند که فتنه‌گران کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره توجه به بصیرت یادآور شد: در گذشته هم فتنه جمل و نهروان به وجود آمد و باید این فتنه‌ها پیوسته در جلوی چشم ما باشد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تذکرات مقام معظم رهبری درباره عدم اعتماد به آمریکای عهد شکن عنوان داشت: این باید برای مسئولین درس عبرت باشد و اخیرا هم بعضی از مسئولین رسما عذرخواهی کردند. انشاالله که کسی در بین مسئولان نباشد که گول آمریکا را بخورد و مسئولی نباشد که به آمریکا دل بسته باشد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: باید به درون توجه کرد و از امکانات فراوان و استعداد جوانان هوشمند استفاده کرد تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را خودمان حل کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه رژیم آل خلیفه و آل سعود در یمن و بحرین جنایت می‌کنند و زنان و کودکان را می‌کشند و آب را بر شیعیان می‌بندند گفت: ‌این از خدا بی‌خبران بدانند حکومت ممکن است با کفر باقی بماند اما اگر حکومت بر پایه ظلم بنا شود مطمئن باشید رو به زوال خواهد بود. ای آل خلیفه و آل سعود حکومت نابود شده خود را ببینید و به خود بیایید.

وی در پایان با انتقاد از عدم توجه به موضوع اشتغال و رونق اقتصادی در کشور خاطر نشان کرد: آقایان مسئله اشتغال را جدی بگیرید. تعطیلی کارگاه‌های تولیدی یک فاجعه است و مسئله فرهنگ هم از اهم امور است این حکومت امانت در دست شماست و خود را برای جواب دادن آماده کنید.

302/300

کد خبر: 717403

وب گردی

وب گردی