به همت دانشگاه آزاد اسلامی کتاب «رجال تاریخی منطقه جرجان» ترجمه می شود

معاو فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، درباره طرح تجلیل از مفاخر این منطقه، گفت: یکی از برنامه هایی که برای تجلیل از این مفاخر در نظر داریم چاپ کتابی هایی است که از آنها باقی مانده است و عموما به زبان عربی است و تا کنون به فارسی ترجمه نشده است، کتابی که به مفاخر این منطقه می پردازد «رجال تاریخی منطقه جرجان» نام دارد که  که 600 صفحه دارد و مربوط به قرن 4 هجری است، دو نفر از اساتید در حال ترجمه این کتاب هستند که پیش بینی می شود 6 ما یا بیشتر ترجمه آن از عربی به فارسی طول بکشد.

خسرو مزرعی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان درباره فعالیت کانون های دانشجویی در این واحد به ایسکانیوز، گفت: در دو سال گذشته کانون های دانشجویی افزایش چشمگیری داشته اند به شکلی که از یک کانون به 11 کانون رسیده ایم که این 11 کانون از کلاس های فوق برنامه دانشجویان شکل گرفته اند.

او ادامه داد: سال قبل 5 کلاس فوق برنامه در واحد گرگان برگزار شد اما امسال حدود 17 کلاس فوق برنامه را تا کنون برگزار کرده ایم و هزار نفر از دانشجویان در این کلاسها شرکت کردند، بعد دانشجویانی که در کلاس هایی مانند خوشنویسی، مجری گری، تئاتر، طراحی و نقاشی و... حضور داشتند، متقاضی شدند تا کانون های فرهنگی دانشجویی را تشکیل دهند.
وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که قرار است در ادامه سال تحصیلی انجام دهیم برگزاری نمایشگاه به مناسبت دهه فجر است. نمایشگاه به شکل استانی برگزار می شود و دانشگاه های استان دستاوردها، تولیدات و محصولات فرهنگی، هنری و پژوهشی دانشجویان ،کارکنان و اساتید را در قالب نمایشگاه در معرض دید قرار می دهند.
مزرعی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های فرهنگی واحد گرگان، گفت: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی که واحد گرگان آن را دنبال می کند نمایشگاه سراسری دانشگاه های آزاد کل کشور است که از 29 بهمن در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که در تهران است برگزار می شود و در این نمایشگاه مجموعه آثار واحد گرگان را در زمینه های مختلف را به نمایش خواهیم گذاشت.

معاون فرهنگی واحد گرگان درباره طرح تجلیل از مفاخر که در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود، تاکید کرد: طرح مفاخر که یکی از طرح های مهم دانشگاه آزاد است که به دو بخش تقسیم می شود؛ بخش اول به مفاخر علمی، فرهنگی و تاریخی که تا سال 1300 شمسی زندگی کرده اند اختصاص دارد و بخش دوم شامل مفاخری است که از سال 1300 هجری شمسی به بعد حیات داشته اند، می پردازد. فاز اول این طرح را امسال و سال آینده اجرا می کنیم؛ در فاز اول قرار است به معرفی و تجلیل از مفاخری که تا سال 1300 در گرگان زندگی کرده اند، بپردازیم.
او ادامه داد: یکی از برنامه هایی که برای تجلیل از این مفاخر در نظر داریم چاپ کتابی هایی است که از آنها باقی مانده است و عموما به زبان عربی است و تا کنون به فارسی ترجمه نشده است، کتابی که به مفاخر این منطقه می پردازد «رجال تاریخی منطقه جرجان» نام دارد که که 600 صفحه دارد و مربوط به قرن 4 هجری است، دو نفر از اساتید در حال ترجمه این کتاب هستند که به اختمال زیاد 6 ما یا بیشتر ترجمه آن از عربی به فارسی طول بکشد.
وی افزود: در ادامه برنامه های تجلیل از مفاخر همایش ملی حکیم سید اسماعیل جرجانی است که تا پایان سال در واحد گرگان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان معاونت پژوهشی و معاونت علمی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
مزرعی در پایان با اشاره به برنامه های فرهنگی متنوعی که در اینواحد دانشگاه انجام می شود، گفت: همایش دیگری که در واحد گرگان برگزار می شود، همایش علمی قرآن پژوهی است. فراخوان این همایش منتشر شده است و در حال تامین مقدمات آن هستیم که پیش بینی می شود تا پایان سال این همایش برگزار شوذ. در نیمسال دوم تحصیلی هم تورهای گردشی را بیشتر فعال خواهیم کرد که این تورها شامل گرگان گردی، استان گردی، مناطق محیط زیست، کوه، کوهستان، تالاب و ابنیه های تاریخی است که در شهرستانها وجود دارد، چند مورد از این طرح را انجام داده ایم که با استقبال دانشجویان هم مواجه شده است.
501

کد خبر: 717454

وب گردی

وب گردی