سردار اشتری: رضایت مردم از ناجا افزایش یافته است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه 9 دی تجدید میثاق ملت ایران با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ اسماعیل اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در هجدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان تهران که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به حماسه عظیم 9 دی و حضور پرشور مردم در این حماسه عظیم عنوان داشت: بعد از 8 ماه که فتنه‌گران کشور ما را با اهداف شوم خود درگیر موضوعات و مناقشات داخلی و خارجی کرده بودند، مردم با حضور کم نظیر خود یک صدا برای بیعت مجدد با رهبرشان به صحنه آمدند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران همچنان اهداف شوم خود را دنبال می‌کنند، یادآور شد: سران فتنه همچنان توبه‌ای نکرده‌اند که بگوییم موضوع فتنه تمام شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ما هرچه اقدامات پیش‌گیرانه را افزایش دادیم، جرایم کاهش یافت. مطمئناً بعضی از جرم‌هایی که اتفاق می‌افتد، در اثر جهل افرادی است که مرتکب این جرم‌ها می‌شوند.

سردار اشتری با بیان اینکه ما هرچه در آگاه‌سازی کارکنان نیروهای مسلح ایفای نقش کنیم، تأثیر مستقیمی بر کاهش جرایم خواهد داشت، یادآور شد: ما در سال 94 قرارگاه جهادی تربیت و آموزش را ایجاد کردیم و یک کار جهادی را در ناجا آغاز کردیم و در سال 95 و 96 نیز اولویت ما تربیت و آموزش و توجیه کارکنان بر مبنای یک کار جهادی خواهد بود.

وی گفت: آموزش‌ها در اجرا و سرعت بخشیدن مأموریت‌ها موثر بود و امروز رضایت‌مندی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی سازمانی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و باید بیسترین خدمات را به مردم ارائه کند و این، یک رابطه‌ای دوطرفه بین مردم و نیروی انظامی است، یادآور شد: ما سالانه 28 ملیون خدمت ارائه می‌دهیم. در بخش گذرنامه 4 میلیون گذرنامه صادر کردیم و 30 میلیون تماس با 110 و 197 گرفته شده است و روزانه صدها هزار نفر به مراکز ما مراجعه می‌کنند.

سردار اشتری، با بیان اینکه با آگاه‌سازی و آموزش‌ها و استفاده از تجهیزات روز و کارهای فرهنگی می‌توان بر کاهش جرایم تأثیر گذاشت، افزود: مجموعاً 22 درصد جرایم در کل کشور کاهش یافته و در بین سربازان نیز 12 درصد جرایم کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی در پایان با اشاره به اهمیت تعامل فرماندهان و مسئولان با زیرمجموعه‌ها خاطرنشان کرد: نوع تعامل فرماندهان و مسئولان با زیرمجموعه‌ها تخلفات را کاهش می‌دهد. نظارت فرماندهان بر رده‌ها می‌تواند مؤثر باشد و اگر فرماندهی با زیرمجموعه خود، ارتباط، نظارت و اشراف نداشته باشند، جرایم افزایش خواهد یافت.

302/300

کد خبر: 717476

وب گردی

وب گردی