فعالیت سمن‌های خراسان شمالی برای رونق گردشگری استان

معاون امور فرهنگی و جوانان استان خراسان شمالی با بیان اینکه سمن‌های گردشگری در استان‌ را گروهی از جوانان تحصیلکرده در حوزه گردشگری اداره می‌کنند، اظهار کرد: این سمن‌ها درتلاش برای رایزنی با تورهای سراسر کشورهستند تا بتوانند شرایط سفر ارزان قیمت را برای جوانان به ویژه زوج‌های جوان مهیا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از ایسنا خراسان شمالی؛ امان‌الله فیروزه گفت: خراسان شمالی از استان‌هایی است که تردد مسافران در آن بسیار زیاد است. در این شرایط بهره‌گیری از اندیشه‌ها و ایده‌های جوانان برای اسکان بیشتر مسافران می‌تواند حوزه اشتغال وگردشگری را رونق بخشد. این استان مناطق گردشگری بسیاری دارد و جوانان باید با کمک سازمان‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان‌های دیگر، تورهای مجازی و تورهای گردشگری را راه‌اندازی کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان خراسان شمالی درخصوص اولین دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد گفت: اولین دوره توانمندسازی سازمان مردم نهاد جوانان استان خراسان شمالی تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد که به موضوعاتی مانند انجام کار گروهی، نحوه جذب اسپانسر، موضوعات مالی و حسابداری، شبکه کردن سازمان‌ها می‌پردازد. با انجام این کار قصد داریم جوانان در یک ساختار خوب به صورت شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اعتماد به جوانان اظهارکرد: اگر در شرایط فعلی، اعتماد دستگاه‌های اجرایی و مدیران به سمن‌های جوانان افزایش پیدا کند و این دستگاه‌ها جوان‌باوری و جوان‌یاوری را سرلوحه کار خود قرار دهند، می‌توانیم کارهای بزرگ انجام بدهیم.

فیروزه با بیان اینکه امسال طرحی را به عنوان طرح «هم‌اندیشی جوانان» در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مصوب کردیم،گفت: شش دستگاه در قالب این طرح در حوزه جوانان در زمینه کشاورزی، فرهنگ و تمدن اسلامی، فضای مجازی، اشتغال، معماری و شهرسازی و گردشگری مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای این طرح، جوانان منتخب استان خراسان شمالی را شناسایی، جلسات هم‌اندیشی را با آنان به منظور ارائه راهکار برای دستیابی به اهداف سازمانی برگزار و از ایده‌های جوانان برای برنامه‌های راهبردی مربوط به آنان استفاده کرده‌اند.

معاون فرهنگی و امورجوانان استان خراسان شمالی افزود: قراراست در دهه فجراستاندارخراسان شمالی با جوانان منتخب استان دیدار کند و در این جلسه دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را ارائه دهند و نحوه استفاده از ایده جوانان را در دستگاه خود بیان کنند.

به گفته فیروزه، چهاردستگاه اجرایی، جوانان منتخب حوزه خود را شناسایی کرده‌اند و قرار است دو دستگاه اجرایی دیگر نیز در ماه جاری به شناسایی جوانان برتر دستگاه خود بپردازند.

معاون فرهنگی و امورجوانان استان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در 17 آذرماه سال جاری درخصوص بررسی تسهیلات وام ازدواج جوانان توسط بانک‌های عامل اظهار کرد: در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان استان، استاندار اعلام کرد که منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها باید با اولویت ازدواج جوانان پرداخت شود.

فیروزه ادامه داد: بعد از ششمین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان استان خراسان شمالی، شورای هماهنگی بانک‌های استان نامه‌ای را به اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی فرستاد و به همه بانک‌ها بر حسب دستور استاندار اعلام کرد که باید تا پایان سال جاری 70 درصد جامعه هدف، تحت پوشش وام ازدواج قرار بگیرند. بر این اساس قرار است ماهی یکبار در شورای هماهنگی بانک‌ها گزارش عملکرد از وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج ارائه شود.

به گفته وی، تعلل در پرداخت وام ازدواج به جوانان ممکن است باعث کاهش انگیزه برای تشکیل زندگی مشترک در میان آنان شود.

فیروزه در پایان درباره تعداد سمن‌های خراسان شمالی اظهارکرد: در حال حاضر 33 سازمان مردم‌نهاد جوانان در این استان در حوزه‌های بانوان و خانواده، اعتقادی و مذهبی، ازدواج و تحکیم خانواده، فرهنگی و هنری، کاهش آسیب‌های اجتماعی،علمی و پژوهشی، حوزه گردشگری و محیط زیست، معلولان و ناتوانی‌های جسمی، ورزشی و اوقات فراغت فعال هستند.

کد خبر: 717541

وب گردی

وب گردی