همایش الگوی مصرف ایرانی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد

به همت بسیج دانشجویی حوزه شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، همایش الگوی مصرف ایرانی اسلامی با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزای ایسکانیوز از شاهرود در این همایش حجت الاسلام علی کشوری از اساتید حوزه و دانشگاه تهران در سخنانی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: رهبری فرزانه انقلاب در شعارهای سال خود از اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی شروع کردند و در ابتدا همه را به اصلاح الگوی مصرف فراخواندند.

وی افزود: رهبری بر الگوی ایرانی اسلامی در دیدار با مردم خراسان شمالی تاکید کردند و برای آن مثال های فراوانی را در مدت این سال ها بیان نمودند و بر حرکت مردم در این زمینه توجه کردند چرا که پایه اصلاح الگوی مصرف از خانواده هاست.

کشوری گفت: اگر خانواده های ما به سمت مصرف کالاهای ایرانی و اسلامی و توجه به امر صرفه جویی در امکانات بروند خود به خود ارکان دیگر جامعه نیز بدین سمت حرکت می کنند و جامعه رو به اصلاح می رود.

وی با اشاره برخی از آیات قرآن کریم عنوان کرد: در قرآن ما تاکید بر صرفه جویی شده ایم و استفاده درست از امکاناتی که در اختیار ما قرار گرفته است مورد تاکید است و اتکاء به خود در برابر دشمن یکی از سفارشات قرآن است که این در همه زمینه هاست.

استاد حوزه و دانشگاه تهران با بیان اینکه روایات ما نیز بر این امر تاکید دارند افزود: اسلام دین ارائه الگوهای برتر و نمونه و دین کامل است که باید با تمسک به این حبل الله المتین راه درست را طی نماییم تا در زندگی دنیوی و اُخروی خود سعادتمند شویم.

وی با اشاره به آمارهای مختلف در زمینه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان گفت: برای ما بد است که در بسیار از مواهب طبیعی و امکانات مادی در جهان در پرمصرف بودن دارای رتبه اول باشیم با اینکه دین ما بر صرفه جویی و درست مصرف کردن تاکید دارد.

کشوری با بیان اینکه باید اصلاح را هر کس از خود شروع کند تاکید کرد: اگر ما اصلاح را از خود و خانواده شروع کنیم به تبع آن اجتماع نیز اصلاح می شود و این مهم باید مورد توجه قشرهای مختلف مخصوصاً قشر جوان و دانشجوی ما که آینده ساز این نظام هستند باشد.

وی تصریح کرد: الگوی ایرانی و اسلامی برترین الگو در زندگی بشری است و ما امروز شاهدیم کشورهایی که می خواهند فرهنگی خود را به ما قالب کنند خود از فرهنگ اسلامی ما در زمینه های مصرفی و صرفه جویی الگو گرفته اند و در حال پیشرفت هستند.

استاد حوزه و دانشگاه تهران با بیان اینکه باید هوشیار باشیم و مراقب توطئه های دشمنان گفت: دشمن نمی خواهد ما پیشرفت کنیم و دارای استقلال و آزادی باشیم و برای همین هم تلاش می کند ما مصرف کنند باشیم تا تولید کنند و می خواهد استعدادهای ما را از بین ببرد و تلاش او در ترویج فرهنگ پوچ غربی خود برای همین است که زندگی ما به سمت مصرف گرایی و اصراف و اشرافی گری برود تا به اهداف خود برسد.

وی با توصیه به قشر دانشجو برای مطالعه و تحقیق در موضوع الگوی زندگی و سبک اسلامی تاکید کرد: جوان امروز ما باید اهل مطالعه و تحقیق و پژوهش باشد و با استدلال قوی و مطقاً بتواند با توطئه ها و نیرنگ های دشمنان و شبهات آنها مقابله و در راستای تعالی و پیشرفت کشور خود کوشا و فعال باشد چرا که آینده به دست شماست و سکاندار این نظام و راه اُمیدش به شماست.

کد خبر: 717558

وب گردی

وب گردی