نخستین سالگرد شهدای گمنام  و همایش فعالان قرآنی  در واحد دولت آباد

نخستین سالگرد خاکسپاری دو شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و همایش فعالان قرآنی شهرستان برخوار با حضور دانشجویان، استادان، کارکنان ، خانواده شهدا وایثارگران ، مسئولین شهرستان و آحاد مردم در سالن همایش خوارزمی واحد دولت آباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست واحد دولت آباد ضمن خوش آمد به حاضرین در جلسه گفت: ما افتخار داریم که میزبان دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی باشیم که این دو کبوتر گلگون با حضور خود خیر وبرکت زیادی را به محیط دانشگاه همراه داشتند.

دکتر سید محمد کاظمی افزود: در یکسال گذشته همه روزه ما شاهد بودیم که دانشجویان با حضور در کنار قبور مطهر این شهدا به آرامشی درونی دست پیدا می کنند که نشان از این مهم دارد که ما باور داریم این شهدا مایه خیر وبرکت برای ما بوده وهستند.

وی با اشاره به واقعه 9 دی افزود: حماسه 9 دی نشان داد که ملت ما اعتقاد به نظام وولایت فقیه دارد و این اعتقاد خدچه بردار نیست .

سرهنگ حسین حسین زاده با اشاره به آیانی که در رابطه با شهدای گرانقدر در قرآن مجید ذکر شده است، گفت: خداوند متعال در کتاب شریف خود میفرماید که ما تصور این را نداشته باشیم که شهدا مرذه اند بلکه این رادمردان زنده و در نزد خداوند روزی دارند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان شخصیت مولای متقیان را بسیار بزرگ خطاب کرد و تصریح کرد: تهج البلاغه مولای سخن حضرت علی علیه السلام دنیایی از عرفان و علومی است که ممکن است بشر به بسیاری از آنها هنوز دست پیدا نکرده باشد و با سیری در نهج البلاغه شخصیت این بزرگ مرد جهان بر هر خواننده متفکری روشن خواهد شد.

وی دانستن تاریخ هر ملتی را برای مردم آن مهم دانست و گفت: حضرت علی علیه السلام تاریخ را عبرت دانسته و می‌فرماید"باتاریخ چنان آشنا هستم که انگار با پیشینیان زیسته ام" و یکی از اندیشمندان می گوید ملتی که تاریخ نمی داند بزرگسالان آن خردسال هستند پس ما باید از تاریخ عبرت بگیریم.

حسین زاده انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین وقایع قرن بیست دانست و افزود: قبل از انقلاب، شاه حمایت همه قدرت های جهان را داشت و با تجهیزات فراوارن و 250 هزار نفر ارتش در مقابل امام خمینی"ره "وملتی صف آرایی کرد که لطف خداوند، امدادهای غیبی و خون شهدا تونست این انقلاب را پیروز کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان حماسه 9 دی را یکی از دسیسه های بیگانگان به ویژه انگلیس دانست وتصریح کرد: شهدای ما بخاطر برپایی حکومت انبیاء جان خود را فدا نمودند وما در وقایع 88 مشاهده نمودیم که بیگانگان و رسانه های غربی مردم را تحریک و از اردوکشی های خیابانی حمایت نمودند.

وی افزود: در وقایع 88 بیگانگان مسائلی مانند رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، تاریخ تشیع و درسهای آن، برکت خون شهدا و فهم مردم و علاقه ملت به حکومت مردم سالاری دینی در نظر نگرفته بودند و این شد که توطئه آنها که در بسیاری از کشورها مانند لبنان واکراین نتیجه داده بود به شکست انجامید.

محمود آبادی ضمن تقدیر وتشکر از فعالین قرانی شهرستان و کسانی که در برپایی این گرامیداشت زحمت کشیدند، تصریح کرد: خداوند می فرماید که سرعت بگیرید به سوی مغفرت از طرف پروردگار و بسوی بهشتی که عرض آن آسمانها وزمین است و برای تقوا پیشگان آماده شده است.

امام جمعه شهر دولت آباد با توجه به فطرت انسان که علاقه به بهترین ها دارد افزود: «انسان علاقه مند به بهترین ها ست و باید به طرف آن حرکت کند و سه عامل عدم یقین به قیامت، غفلت و کبر وغرور است که مانع حرکت انسان به طرف نیکی ها شده و رو آوردن به قرآن و عمل به آن موجب رستگاری و داروی همه دردهای بشر است . »

وی گفت: قضیه سال 88 دعوا و هیجانات انتخاباتی نبود بلکه توهین به نظام و ولایت فقیه بود که خسارت های بسیار سنگینی را به مملکت وارد کرد و با حضور خودجوش مردم که از اصفهان در 8 دی آغاز شد مردم حمایت خود را از نظام اعلان نمودند.

محفل انس با قرآن با حضور گروه تواشیع قرآنی، مداحی سید احمد معنوی، خطابه خوانی محمد مهدی محمدی، سخنرانی نماینده مراکز قرآنی شهرستان و تقدیر از فعالان قرآنی شهرستان و دانشگاه و تجید میثاق با آرمان های شهدای گمنام دانشگاه از جمله برنامه های اجرا شده در این سالگرد وهمایش قرانی بود.

200/202

کد خبر: 717559

وب گردی

وب گردی