نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت:حمایت فعالان حوزه کالاهای فرهنگی می تواند در جهت توسعه فعالیت یا ایجاد بازار فروش محصولات تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسکانیوز، جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی در مورد وضعیت کالاهای فرهنگی در جامعه و بازار فروش این محصولات گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه ها، بازار کالای فرهنگی است که با اجناس وارداتی پر شده است و از آن جا که سایر کشورها نیز برای انتقال فرهنگ خود بر کودکان از طریق این ابزار و کالاها در تلاش هستند با تیراژ بالا و قیمت کمتر از تولیدات داخلی اجناس خود را به کشور وارد می کنند.
جعفرپور افزود:یکی از مهمترین اقشار جامعه که در طی روز و سال از کالاهای فرهنگی استفاده می کند کودکان هستند و باید برایشان هدفمند و با نگاه به آینده برنامه ریزی شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در رابطه با تاثیر کالاهای فرهنگی بومی بر کودکان افزود:اگر بتوانیم از طریق وسایلی مانند لوازم التحریر، کتاب، اسباب بازی و... که روزانه در دسترس کودکانمان است ارزش ها و اعتقاداتمان را به آن ها القا کنیم، فرهنگ ایرانی-اسلامی برایشان مانوس می شود.
وی در مورد حمایت از تولید کنندگان، خلاقان و پژوهشگران حوزه کالاهای فرهنگی گفت:در این زمینه باید از این قشر حمایت شود و یکی از راه ها، حمایت و تشویق مالی برای فعالان حوزه کالاهای فرهنگی است.
جعفرپور افزود:حمایت این نیست که در هر جشنواره یا مسابقه ای با جایزه ای نقدی که به برگزیدگان اهداء می شود از آن ها تقدیر شده و تا مسابقه ای دیگر فراموش شوند، بلکه باید در کنار جوایز اهدایی تلاشی در جهت توسعه فعالیت یا ایجاد بازار فروش محصولات برایشان در گام های بعدی فراهم آید .
شایان ذکر است، جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی-اسلامی از 20 الی 22 دی ماه سال جاری با همکاری موسسه پارپیرار در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

500500

کد خبر: 717566

وب گردی

وب گردی