استانداردسازی گذرگاه‌های عابر پیاده/معرفی ۵ استان حادثه‌خیز

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: در حال استانداردسازی گذرگاه‌های عابر پیاده در کلانشهرها هستیم تا میزان تلفات عابران پیاده به حداقل برسد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ داوود قاسمیان گفت: طبق آمار ۹ ماهه امسال استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، مازندران و تهران بزرگ بیشترین تعداد مرگ و میر عابران پیاده را به خود اختصاص داده اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه ساماندهی گذرگاه های عابر پیاده آغاز شده است، افزود: این ساماندهی شامل خط کشی و برجسته کردن گذرگاه ها به خصوص در مدخل ورودی میادین، در تقاطع ها، نصب کاهنده های سرعت قبل از ورود به گذرگاه ها است، به طوری که قبل از سرعت گیرها تابلو و علائم مناسب قرار داده ایم.

قاسمیان با اشاره به اینکه کانالیزه کردن مسیر تردد عابران در مسیرهای پرتردد و پرترافیک با استفاده از خط کشی و چراغ معابر و موانع فیزیکی انجام شده است، افزود: همچنین پل های مکانیکی برای سهولت تردد عابران ایجاد شده و در حال گسترش است که نسبت به زمان گذشته ارتقا پیدا کرده و نیاز به آموزش های لازم و فرهنگسازی برای استفاده از آنها داریم.

وی درباره استانداردسازی گذرگاه‌های عابر پیاده نیز گفت: نمی توانیم اعلام کنیم که استانداردسازی همه معابرمان برابر اصول است. در ابتدای مسیر هستیم اما عابران باید مدنظر داشته باشند که در هنگام عبور از معابر، دارای وظایفی هستند. به طور مثال به صورت ناگهانی وارد معابر خودروها نشوند تا هنگام عبور از خیابان، افراد خردسال را حتماً تحت پوشش و حمایت خودشان قرار دهند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور در پایان افزود: همچنین راننده ها در هنگام نزدیک شدن به گذرگاه های عابر پیاده باید از سرعت خود کاسته و در معابر شهری بیشتر متوجه عبور عابران باشند تا تصادف با عابران پیاده به حداقل ممکن برسد.

منبع : مهر

705

کد خبر: 717569

وب گردی

وب گردی