دانشگاه زنجان جشنواره تئاتر خیابانی برگزار می کند

دبیر کانون تئاتر دانشگاه زنجان، گفت: کانون تئاتر دانشگاه زنجان قصد دارد در ادامه فعالیت های خود جشنواره ای خیابانی را برگزار کند زیرا زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده است و ضمن اینکه شهر غواصان دریا دل است قرار است که با یکی از این دو محور جشنواره تئاتر خیابانی را به شکل منطقه ای برگزار کند که پیش بینی می شود این جشنواره در اردیبهشت ماه سال 96 برپا شود. 

علی رضایی راد، دبیر کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان درباره شرع فعالیت های این کانون به ایسکانیوز، گفت: کانون تئاتر افق دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان سال 89 تاسیس شده است و فعالیت های این کانون با اجرای نمایش های آئینی و سنتی زنجان آغاز شد و یکی از برنامه های این دانشگاه، آشنایی دانشجویان با فرهنگ بومی زنجان است، این نمایش های آئینی به شکل خیابانی اجرا می شدند.

او ادامه داد: یکی از دلایلی که در سال 89 باعث شد تا این واحد دانشگاهی به اجرای نمایش های آئینی و سنتی روی آورد، وجود 14000 دانشجویی است که در دانشگاه زنجان ادامه تحصیل می دهند که بخشی از آنها هم دانشجویان غیر بومی هستند.

وی افزود: اما در سال های اخیر، کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بیشتر به سمت اجرای نمایش های مدرن تر رفته است و کانون تئاتر دانشگاه زنجان قصد دارد در ادامه فعالیت های خود جشنواره ای خیابانی را برگزار کند زیرا زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده است و ضمن اینکه شهر غواصان دریا دل است قرار است که با یکی از این دو محور جشنواره تئاتر خیابانی را به شکل منطقه ای برگزار کند که پیش بینی می شود این جشنواره در اردیبهشت ماه سال 96 برپا شود.

رضایی راد، گفت: جشنواره با حضور 7 استان از منطقه شمال غربی کشور انجام خواهد شد و دانشجویان دانشگاه آزاد این مناطق می توانند در این جشنواره حضور داشته باشند. در ادامه فعالیت های این کانون دو اثر نمایشی در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در تهران برگزار می شود حضور خواهند داشت و دو تئاتر دیگر هم که یه شکل پرفورمنس و محیطی اجرا می شوند در جشنواره سراسری تئاتر «موج» بندرعباس به روی صحنه می روند. این برنامه 6 ماه آینده کانون تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان است.
501500

کد خبر: 717681

وب گردی

وب گردی