برگزاری جلسه هیئت رئیسه مجلس برای بررسی استیضاح آخوندی

عضو کمیسیون برنامه گفت: ظهر امروز در دفتر هیئت رئیسه مجلس به منظور بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بنده معتقدم آخوندی وزیر راه به طور حتم استیضاح خواهد شد، گفت: طی دقایقی دیگر در دفتر هیئت رئیسه مجلس در رابطه با استیضاح آخوندی جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بنده شخصا به این باور رسیده‌ام وزیر راه در حادثه قطار سمنان مقصر بوده است، منطقی نیست که در پایان کار یک دولت بخواهیم وزیری را استیضاح و از کار برکنار کنیم اما نمی‌توان چک سفید امضا هم به یک دولت داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: نمی‌توان با ارائه چک سفید امضا به یک دولت این اطمینان را داد که وزرای شما مورد سوال استیضاح قرار نگیرند و سوپاپ اطمینانی را در اختیار یک مسئول قرار داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نباید درخواست استیضاح آخوندی در کمیسیون عمران با حضور وی مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: اکنون جلسات بررسی برنامه ششم در مجلس بررسی می‌شود و نمی‌خواهد استیضاح وی در کمیسیون عمران بررسی شود لذا امروز در دفتر هیئت رئیسه مجلس برای بررسی آیین‌نامه این استیضاح جلسه‌ای خواهد بود.

نماینده رشت خاطرنشان کرد:‌ یک مغایرت آیین‌نامه‌ای در این میان وجود دارد که از حیث آن این موضوع وجود دارد که مردم گمان می‌کنند مجلس به دنبال مصوبات خود بوده و به فکر سوختن پنجاه نفر در این حادثه نیست و از طرفی دیگر برخی در داخل مجلس موضوع استیضاح را شامل مرور زمان کرده تا فراموش شود اما ما در جلسه امروز پیگیر آن هستیم.

308/300

کد خبر: 717696

وب گردی

وب گردی