تجارت ساخت تراشه های سامسونگ ۱۰ درصد رشد می‌کند

با وجود اینکه اپل از سفارش ساخت تراشه به سامسونگ منصرف شده است؛ اما به نظر می‌رسد تجارت ساخت تراشه‌های قراردادی سامسونگ با ۱۰۰ درصد رشد همراه خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، طبق گزارش‌هایی که از کره جنوبی منتشر شده است؛ به نظر می‌‌رسد تجارت تولید تراشه سامسونگ در سال جاری با رشد ۱۰ درصدی رو به رو شود. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان سامسونگ، یعنی کمپانی اپل، سفارش خود را متوقف کرده است.

در گزارش ذکر شده است که فروش تراشه‌های سامسونگ امسال از مرز ۴ میلیارد دلار خواهد گذشت و اگر این گفته صحت داشته باشد، این رقم برابر با ۴۰ درصد از مجموع درآمد بخش تجاری تراشه‌های بدون حافظه سامسونگ خواهد بود.

تجارت ساخت تراشه قراردادی سامسونگ به‌ لطف افزایش فروش، تقویت شده است و به‌قدری پیشرفت کرده که سامسونگ ممکن است به فکر مستقل‌ کردن آن بیفتد تا از رشد این بخش در آینده مطمئن شود.

این بخش درآمد زیادی از تولید محصولات برای اپل داشته است و از سال ۲۰۰۷ برای آیفون تراشه می‌سازد. اپل به‌تازگی از کمپانی تولید محصولات نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) خواسته است برای محصولاتش تراشه بسازد.

همین امر باعث شده است به تجارت سامسونگ لطمه وارد شود. تولید تراشه توسط TSMC برای آیفون 7 باعث شد سامسونگ به سمت کمپانی‌های دیگر سوق داده شود. کمپانی کره‌ای در حال حاضر برای ای‌ام‌دی، انویدیا و کوالکام تراشه می‌سازد. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تسلا سفارش ساخت تراشه برای خودروهایش را به سامسونگ داده است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 717708

وب گردی

وب گردی