دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان از موفقیت خود درمسابقات فنی و حرفه ای می گوید/از علاقه به رشته برق تا انتظارات از مسئولان

محمد باقری باغان دانشجوی ترم سوم مقطع کاردانی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی شیروان است و موفق شده مقام اول در شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت فنی و حرفه ای استانی و دیپلم افتخار در هفدهمین دوره مسابقات ملی و مهارت فنی و حرفه ای کشوری را کسب کند به همین بهانه گفتگویی را با او تنظیم کرده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، او که 19 سال سن دارد و علاوه بر رشته کامپیوتر در رشته تاسیسات الکتریکی هم فعالیت می کند و دوره های تخصصی دیده است.

از انتخاب رشته تحصیلی خود بگویید.

به دلیل علاقه ای که به کامپیوتر دارم و حس می کنم علم به روز و مفیدی است، در دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در مقطع کاردانی نرم افزار کامپیوتر ادامه تحصیل می دهم و ترم سه هستم.

چه افتخاراتی تا کنون کسب کرده اید؟

در مسابقات ملی مهارت فنی حرفه ای، دو دوره مقام اول استانی و در مرحله کشوری در دوره های شانزدهمین و هفدمین مسابقات ملی مهارت موفق به دریافت دیپلم افتخار و مدال افتخار کشوری شدم.

درباره مسابقات ملی مهارت فنی و حرفه ای کمی توضیح دهید.

مسابقات ملی مهارت با هدف کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت برگزار می شود.

مسابقات مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی خردادماه، مرحله استانی مردادماه و مرحله کشوری مهرماه همان سال برگزار می‌شود.

مرحله شهرستانی مسابقات مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود که از میان قبول شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

مسابقات ملی مهارت در 29 رشته آموزشی شامل پلی مکانیک، تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات، راه‌کارهای نرم افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک، تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت سازی (چوبی)، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش CNC، فرز CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی، ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات ـ مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی، فناوری مد(خیاطی) برگزار می‌شود.

با اینکه رشته تحصیلی شما کامپیوتر است چه شد که در مسابقات فنی تاسیسات الکتریکی شرکت کردید؟

از آنجایی که در هنرستان رشته برق صنعتی را انتخاب کرده بودم و در این زمینه فعالیت های جانبی نیز داشتم و بخاطر علاقه ام در این مهارت شرکت کردم.

دلیل موفقیت خود را درچه می دانید؟

علاقه ام به رشته برق صنعتی و اینکه به این رشته به عنوان شغل آینده نگاه می کنم و آن را جدی گرفته ام.

چرا دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟

دانشگاه آزاد اسلامی شیروان دارای استادان مجرب و با سواد علمی بالا است و با توجه به تحقیقی که انجام دادم، امکانات آزمایشگاهی، و کارگاهی بسیار پیشرفته ای که به خصوص برای رشته کامپیوتر دارد، فضاهای آموزشی مناسب و از آنجایی که تا مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد می تواند بهترین گزینه برای ادامه تحصیل باشد.

از مسئولان دانشگاه چه انتظاراتی دارید؟

اینکه به دانشجویان موفق بیشتر بها بدهند و زمینه را برای دیده شدن و به عرصه آمدن آن ها فراهم کنند و با تشویق دانشجویان موفق انگیزه بیشتری برای سایر دانشجویان فراهم شود. البته مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی شیروان انصافا به تک تک دانشجویان توجه دارند و نیازهای دانشجویان برایشان مهم است و به دانشجویان موفق و فعال نگاه ویژه دارند.

حرف آخر

از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی شیروان، معاون دانشجویی – فرهنگی و به ویژه روابط عمومی محترم دانشگاه سپاسگزارم که فرصت دیده شدن و معرفی به بنده داده شد.

200

کد خبر: 717826

وب گردی

وب گردی