امیری: دانشجو باید نسبت به مسائل ملی و بین‌المللی حساس و تحلیل‌گر باشد

سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان: شما دانشجویان امید‌های آینده ایران اسلامی هستید و کسب تجربه‌های مختلف فرهنگی، علمی و آموزشی در غالب فعالیت‌های دانشجویی تضمین کننده حرکت رو به‌ جلو کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست مشترک با دبیران تشکل‌های سیاسی، دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر و با حضور دکتر میرزاده در راس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و نگاه ویژه ایشان به فعالیت‌ها و برنامه‎های فرهنگی دانشجویی، و همچنین حضور دکتر طه هاشمی به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، تحول گسترده و وسیع فرهنگی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: «برنامه‌ریزی و قانون باید ملاک هر اقدامی در دانشگاه باشد تا بهره لازم را از آن ببریم و از شما نیز می‌خواهم قبل از انجام هر فعالیتی ابتدا هدف و مقصود نهایی خود را مشخص و با آنچه قوانین و آیین‌نامه‌های دانشگاه و شورای انقلاب فرهنگی معین کرده تطبیق داده و سپس با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و منظم در جهت نیل به اهداف گام بردارید.

دکتر امیری با اشاره به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در آزاد‌سازی شهر حلب خاطر‌نشان کرد: دانشجو باید نسبت به مسائل ملی و بین‌المللی حساس و در باب آن تحلیل داشته باشد و تشکل‌ها باید رموز این همدلی و موفقیت بزرگ مردم سوریه را با سلسله نشست‌هایی تبیین کنند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: تشکل‌های دانشجویی باید پشتیبان و یاوران دانشگاه در جریان امور آن باشند و از کیان و سیاست‌های کلی دانشگاه دفاع کنند و با مدنظر قراردادن شرایط واحدهای دانشگاهی، مدیریت دانشگاه را در اداره بهتر امور یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: دانشگاه محل تعلیم، تعلم، تحصیل و تهذیب است و توصیه من به شما دانشجویان این است که در کنار کسب علم و دانش در دانشگاه، به تحصیل تقوا، معنویت و تهذیب اخلاق هم بپردازید و نسبت به مسائل جامعه و دانشگاه آگاه، به‌روز و دغدغه‌مند باشید.

وی افزود: تشکل یعنی انجام کار گروهی هدفمند در خدمت به دانشگاه و همنوعان؛ و فعالان فرهنگی امتی هستند که امر به معروف می‌کنند و در راه حق گام برمی‌د‌ارند و هدفی جز رضای خدا و اجر و پاداش الهی ندارند.

وی با اشاره به احداث مسجد قبا در دوران صدر اسلام خاطر نشان کرد: اولین تشکل را پیامبر اکرم(ص) با احداث این مسجد تشکیل دادند و منافقین و کفار با ساخت مسجد ضرار سعی در به انحراف کشیدن این تشکل نوپای مسلمین داشتند، پس تشکل‌های کنونی نیز باید آگاهانه مراقب تحرکات منافقین و دشمنان امروز انقلاب و ایران باشند.

در ادامه جلسه نیز دکتر حمید دوازده امامی نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های اسلامی، سیاسی استان اصفهان گفت: حرکت دانشگاه یک حرکت حساب شده، منسجم و رو ‌به‌ جلو است و دانشجویان باید با انگیزه و فعالانه در این مسیر گام بردارد و در همه مسائل استانی و کلان در چارچوب قانون مطالبات خود را بیان کنند.

در پایان این نشست تعدادی از دبیران تشکل‌های دانشجویی استان اصفهان پرسش‌های خود را اعلام کرده و مسئولان حاضر در جلسه به ارائه راهنمایی و پاسخ به سوالات دانشجویان پرداختند.

205/200

کد خبر: 717834

وب گردی

وب گردی