محاسبات حقوق و عوارض دولتی و خدمات دستگاه های اجرایی الکترونیکی می شود

نمایندگان مردم در خانه ملت، با الکترونیکی شدن فعالیت دستگاه های اجرایی، دریافت اطلاعات از متقاضیان، محاسبات کلیه حقوق و عوارض دولتی موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 12 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با لایحه برنامه ششم توسعه با تبصره بند 5 ماده 57 این لایحه موافقت کردند.

گفتنی است نمایندگان در جریان بررسی بند 5 این ماده در خصوص تحقق دولت الکترونیک با 152 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 251 نماینده حاضر در جلسه با حذف این بند موافقت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح حذف بند 5 این ماده گفت: با توجه به اینکه در ماده 83 لایحه برنامه ششم توسعه به طور کامل به موضوع دولت الکترونیک پرداخته شده است بهتر است این بند از این ماده حذف شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت بند 5 حذف شده ماده 57 عبارت است از: دولت مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاههای اجرایی ذی‌ربط نسبت به ایجاد و یکپارچگی و مدیریت توسعه‌ای دولت الکترونیکی و الکترونیکی نمودن خدمات دستگاههای اجرائی اقدام نماید.

در تبصره بند 5 این ماده نیز آمده است: دستگاههای اجرائی نظیر شهرداری‌ها، محاکم و دادگستری و نیروی انتظامی مکلفند تا پایان سال دوم برنامه، دستورالعمل‌ها و فرآیند‌های داخلی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری خود را به گونه‌ای آماده نمایند تا دریافت اطلاعات از متقاضیان و محاسبه کلیه حقوق و عوارض دولتی و جرایم آنها مانند بیمه، مالیات، حقوق مالکانه، جرائم و عوارض شهرداری و نیز اعتراضات وارده برآن محاسبات صرفاً با استفاده از نرم‌افزار و بدون حضور نیروی انسانی هم زمان با ارسال الکترونیکی درخواست یا اظهارنامه مربوطه محاسبه شده و همراه با توضیح کامل محاسبات به صورت برخط(آنلاین) به متقاضی اعلام و پرداختها و دریافتها از طریق الکترونیکی انجام شود.

302/300

کد خبر: 717859

وب گردی

وب گردی