تسهیل تجارت در اولویت کارهای منطقه آزاد ماکو است/ توسعه زیرساخت های مناطق آزاد در دوره ریاست اکبر ترکان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد در دوره مدیریت اکبر ترکان به فکر توسعه زیرساخت ها بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین فروزان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری با محوریت ارائه گزارش عملکرد این منطقه در سه سال گذشته گفت:

ماکو در توسعه زیرساخت ها فعالیت بسیاری را طی سه سال گذشته انجام داده است اما اکنون که وقت برداشت محصول است مجموعه مناطق آزاد باید به وزارت اقتصاد واگذار شود؟؟!!

وی در ادامه بیان کرد: منطقه آزاد ماکو تاکنون 13 بار توسط دیوان محاسبات مورد بازرسی قرار گرفته و لازم به ذکر است که مناطق آزاد در دوره مدیریت اکبر ترکان به فکر توسعه زیرساخت ها بوده است.

فروزان گفت: ای کاش نمایندگان محترم مجلس قبل از این رأی از مناطق آزاد بازدید می کردند و وضعیت را مورد بررسی قرار می دادند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، با این تصمیم حوزه عمل مناطق آزاد در سیاست های اقتصاد مقاومتی زیر سئوال می رود.

وی با بیان اینکه 80 درصد از بودجه منطقه آزاد ماکو صرف پروژه های عمرانی می شود، گفت: بودجه سال 95 در بخش میراث فرهنگی فقط 50 میلیون تومان است در حالیکه منطقه آزاد ماکو برای این بخش 5 میلیارد تومان برای بهسازی و مرمت بناهای تاریخی این منطقه اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل تجارت در اولویت کارهای منطقه آزاد ماکو است، گفت: صف های طویل کامیون ها در مرز بازرگان شکسته شده است، 13 هکتار برای احداث محل استراحت رانندگان کامیون ها و نوبت دهی الکترونیک در منطقه آزاد ماکو و در مرز بازرگان در نظر گرفته شده و تا اردیبهشت ماه مراحل اجرایی آن پایان می رسد.

فروزان بیان کرد: تعریض راه ها و مسیرهای دسترسی با جدیت در ماکو دنبال می شود چرا که علاوه بر سهولت در رفت و آمد باعث کاهش تصادفات می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه از دهه فجر پروازهای عملیاتی فرودگاه منطقه آزاد ماکو آغاز می شود، گفت: کل سرمایه گذاری فرودگاه با تجهیزات تاکنون 120 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 186 میلیارد تومان بودجه سال 95 منطقه آزاد ماکو است که 80 درصد آن صرف پروژه های عمرانی شده است.

فروزان با اشارا به اینکه تکمیل پروژه های در دست اجرا در سال آینده دنبال می شود، گفت: شهر جدید ماکو ساخته می شود و همچنین مرکز رشد ماکو به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، به دنبال اجرای دستورات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای افزایش صادرات مجدد و صادرات کالاهای تولیدی هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات فرودگاه ماکو از اروپا خریداری شده است، بیان کرد: بعد از برجام شرایط ورود تجهیزات خارجی فرودگاه ماکو فراهم شد.

فروزان خاطرنشان کرد: نیروگاه مگاواتی 500 مگاواتی منطقه آزاد ماکو در حال احداث است و سرمایه گذاری هندی ها در ساخت مجتمع فروآلیاژ در منطقه آزاد ماکو انجام می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه 2 واحدی تولید البسه در منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرده است، گفت: یک واحد تولیدی البسه در ماکو بیش از 350 نفر اشتغالزایی کرده است که 80 درصد آن از بانوان منطقه هستند.

401/101

کد خبر: 717942

وب گردی

وب گردی