ثبت نام ۲۲۰۰ دانش آموز در المپیادهای علمی/ عزل چند معلم و یک معاون مدرسه به دلیل تنبیه بدنی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ثبت نام 2 هزار و 205 نفر از دانش آموزان در المپیادهای علمی کشور خبرداد واظهارداشت: خراسان شمالی رتبه 6 کشوری را را در این باره کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری عصر اترک خراسان شمالی؛ براتعلی حاتمی ، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه سوم متوسطه و پایه دهم که هیچ گونه وقفه تحصیلی و یا ترک تحصیل نداشته باشند می‌توانند در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشورشرکت کنند.
وی با اعلام این که زمان برگزاری این آزمون از 5 تا 8 بهمن است، گفت: نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی بود و دارندگان مدل طلای کشوری مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرکت در کنکور سراسری معاف هستند.

اهدای 200 میلیون تومان کتاب کمک آموزشی به دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین از اهدای 200 میلیون تومان کتاب کمک آموزشی از طریق بنیاد علوی برای مناطق کمتر توسعه یافته استان خبر داد.

وی اظهار کرد: این میزان اهدایی شامل 7 هزار و 175 جلد کتاب کمک آموزشی پایه دوم و سوم متوسطه است که برای استفاده دانش آموزان در کتابخانه مدارس تحت پوشش توزیع می‌شود.

حاتمی درباه توزیع شیر در مدارس استان گفت: متاسفانه هنوز موفق به آغاز توزیع شیر در مدارس استان نشده ایم.

وی افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات مربوطه در ماه جاری همزمان با کل کشور توزیع شیر در مدارس استان انجام شود.

وی خراسان شمالی را جزو کمترین بدهکاران واحدهای تولیدی شیر درکشور دانست که میزان بدهی آن کمتر از 4 درصد است.

تهیه سقف کاذب برای مدارس استان

درعین حال مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درادامه رابطه با فرسوده بودن برخی از مدارس و ریخته‌شدن سقف یکی از مدارس شهرستان شیروان طی چند روز اخیر اظهارکرد: این مدرسه از جمله مدارس نوساز بود ولی با این وجود اخیرا برای جلوگیری از بروز این نوع اتفاقات سقف همه مدارس به صورت سقف کاذب تهیه شده است.

اختصاص اعتبار قابل توجهی به سیستم های گرمایشی در بودجه سال 96

حاتمی درخصوص وضع سیستم‌های گرمایشی مدارس نیز تصریح کرد اخیرا طی پیشنهادات انجام گرفته در بودجه سال 96 مبلغ قابل توجهی برای این امر پیش بینی شده که در کل کشور توزیع خواهد شد.
وی افزود: باتوجه به عدم امکان نصب و یا جوابگو‌بودن پکیچ در برخی مناطق روستایی استان اخیرا سیستم‌های مدرنی به صورت بخاری‌های استاندارد دو جداره برای این امر قابل استفاده است .

عزل چند معلم و یک معاون مدرسه به دلیل تنبیه بدنی

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس استان متذکر شد: تنبیه بدنی در مدارس استان ممنوع است و به شدت با آنان برخورد می‌شود.
وی اظهارداشت: اگر معلمان مدارس اقدام به تنبیه بدنی دانش‌آموزان کنند ضمن احترام به همه معلمان با معلمانی که اقدام به این کار کنند به شدت برخورد می‌شود

وی به عزل چند معلم و یک معاون مدرسه از پست خدمتی به دلیل تنبیه بدنی اشاره کرد وگفت: در جلسات متعدد این نکته به مسئولان مدارس تذکر داده شده است.

هزینه های مدارس هیات امنایی درسه سال اخیر هیچ تغییری نکرده است

حاتمی در ادامه در رابطه به این که برخی والدین اعلام کردن شهریه و مبالغ اضافه از دانش آموزان در مدارس هیات امنایی گرفته می شود، اظهارکرد: مبالغی که از دانش‌آموزان دراین مدارس گرفته می‌شود براساس مصوبات اولیاء در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان هزینه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این استان از جمله استان‌هایی است که در آن هزینه مدارس هیات امنایی در 3سال اخیر هزینه آن ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: با این وجود باتوجه به این‌که اغلب ساختمان‌های این مدارس نوساز بوده هزینه‌ها با هماهنگی اولیاء ممکن است در راستای زیباسازی مدرسه و کیفیت بخشی دریافت شود.

حاتمی تاکید کرد: از مدیران مدارس خواسته شده هیچ گاه با اجبار دانش آموزان را مجبور به پرداخت پول نکنند و در راستای جذب خیرین دراین خصوص تلاش کنند.

200

کد خبر: 717948

وب گردی

وب گردی