انبارهای آمازون به آسمان منتقل می شوند

شرکت آمازون در حال راه اندازی طرح جالبی برای ارسال کالا و غذا به نقاط پر درخواست با استفاده از پهپادها است، ابعاد این طرح بلندپروازانه شامل چه مواردی است؟

به گزارش ایسکانیوز،شرکت آمازون در حال راه اندازی طرح جالبی برای ارسال کالا و غذا به نقاط پر درخواست با استفاده از پهپادها است، ابعاد این طرح بلندپروازانه شامل چه مواردی است؟

شرکت آمازون از غول های تکنولوژی و کسب و کار است که همیشه با نوآوری توانسته است مشتریانش را راضی نگه دارد. این شرکت در جدیدترین طرحش درصدد استفاده از پهپادها برای رساندن کالا و غذا به مشتریان است. ابعاد و اهداف این طرح را با هم مرور خواهیم کرد.

طرح این ایده از آنجا نشات گرفت که که نقاط پرجمعیت مانند گردهمایی‌های ورزشی، کنسرت‌ها و نقاطی از این دست می‌توانند محل‌های پر درخواستی برای برخی محصولات مانند خوردنی‌ها باشند، طرح اصلی آمازون استقرار انبارهای کالا به آسمان است. این طرح با این ایده طرحی ارائه شده است که در آن انبارهای کالا با استفاده از بالون به آسمان می‌روند و از آنجا با استفاده از پهپادهای «تحویل‌دهنده» این شرکت، سفارش‌ها را پوشش بدهند.

ایده ی اصلی این طرح در مورد بالون‌های غول‌پیکر حامل کالاهاست که به‌ صورت خودکار یا با کمک نیروی انسانی هدایت می‌شوند، این بالون ها به آسمان فرستاده می شوند و کالا را به آسمان مناطق پردرخواست می‌برند و در بالای آن قسمت مستقر می‌شوند.

این بالون‌ها با یکدیگر یک شبکه ارتباطی تشکیل خوهند داد که داده‌هایی مانند وضعیت جوی، سرعت باد و مانند آن را ردوبدل می‌کند و شبکه ارتباطی‌ای نیز با مرکز کنترل زمین دارند که در آن تعداد پهپادهای در حال کار، موجودی کالاها و دیگر اطلاعات مانند میزان سوخت را به مرکز اطلاع می‌دهند. هر بالون دارای تعدادی پهپاد آمازون است سایزی کوچک دارد و همچنین دارای شکلی بهینه است، این پهپادها کالا را از انبار آسمانی به مشتری منتقل می‌کند.

استفاده از این پهپادها بصورت گسترده دور از ذهن نیست، چون با وجود اینکه طرحی تخیلی و حتی دور از ذهن به حساب می آمد ولی اکنون در بسیاری از شرکت‌ها از جمله خود آمازون در حال استفاده است.

مزیت‌های این طرح بسیار بالاست و بدین گونه است که حجم بالایی از کالاهایی که درخواست آنها در منطقه خاصی بیشتر است، توسط بالون به آسمان برده می‌شود و در ارتفاع بالایی حمل می‌شود و سپس در منطقه مورد نظر پایین می‌آید و در چند صد متر آخر کالا را به پهپادها می‌سپارند. همچنین آمازون قصد دارد روی این بالون‌ها از تابلوهای تبلیغاتی غول‌پیکر نصب کند که می‌تواند درآمدزا و جلب توجه کننده باشد.

منبع:برترین ها

204/200

کد خبر: 718018

وب گردی

وب گردی