حضور پر رنگ دانشگاه های استان اردبیل در برنامه های دهه فجر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از حضور پر رنگ دانشگاه های استان اردبیل در برنامه های دهه فجر سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست کمیته دانشجویی ستاد برگزاری دهه فجر با بیان اینکه زادروز پیروزی انقلاب اسلامی در حال رسیدن است، گفت: ایام الله دهه فجر روزهایی هستند که زیباترین لحظه ها را در میهن خلق کردند.

وی با بیان اینکه هیچ روزی در کشور خجسته تر از 12 بهمن نیست، افزود: بر خود وظیفه می دانیم همه ساله این روزها را قدر بدانیم و با تمسک به سیره امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی ایران در عرصه فرهنگی پاسداری کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان به مناسبت دهه فجر برنامه های ویژه، خاص و غیر کلیشه ای برگزار کنند و در برگزاری این برنامه ها همه دانشگاه ها با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه باید میان دانشگاه های استان تبادل نظر صورت گرفته و فعالیت هایی در این خصوص انجام شود، تصریح کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر طرح سالانه 10 در 10 جهت تجلیل از اساتید، دانشجویان، کارمندان، ایثارگران، فعالان برنامه های ارزشی و غیره در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه در خصوص دهه مبارک فجر برنامه های روتین در همه دانشگاه ها برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به حضور کم دانشجویان در دانشگاه ها در این دهه، اکثر برنامه ها در سطح کارمندان و اساتید برگزار می شود.

وی با پیشنهاد اینکه می توانیم برنامه ای ویژه با مشارکت و هماهنگی همه دانشگاه های استان برگزار کنیم، افزود: دغدغه اصلی ما در برنامه های دهه فجر بصیرت افزایی و افزایش آگاهی است و باید سعی کنیم برنامه ها جهت دار بوده و مردم و بویژه جوانان را با ارزش ها و واقعیت های انقلاب اسلامی آشنا کند.

فنی اصل با بیان اینکه باید جامعه و دانشگاهیان را با نیازهای روز و انقلاب آشنا کنیم، افزود: دانشگاه به نوعی راهنما و انتقال دهنده ارزش های انقلاب اسلامی به صورت علمی و منطقی به جامعه است.

دکتر مرتضی ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل نیز با بیان اینکه دانشگاه ها در قالب محتوایی حوزه های اجرایی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خود را در سطح شهر معرفی کنند، افزود: در دهه فجر می توان نشست چندجانبه با حضور روسای دانشگاه ها، نهاد رهبری و متولیان فرهنگی دانشگاه ها در صدا و سیما برگزار کرد.

وی مهمترین کالای دانشگاه را تولید علم و فارغ التحصیلی عنوان کرد و گفت: از ترم جاری برنامه ها در قالب بسیج دانشگاهیان متشکل از بسیج دانشجویی، بسیج کارمندان و بسیج اساتید برگزار می شود تا یک وحدت رویه در دانشگاه ایجاد شود.

سرهنگ معین الدین اسدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با تاکید بر حضور یکپارچه دانشگاهیان استان در راهپیمایی روز 22 بهمن، گفت: از برخی دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی استان می خواهیم از عملکرد جزیره ای خودداری کرده و همه زیر یک بیرق باشیم.

گفتنی است در این جلسه برگزاری میزگرد با حضور اساتید گروه معارف با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و با همکاری خبرگزاری ایسنا، بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی، سخنرانی رئیس سازمان بسیج اساتید استان در پیش از خطبه های نمازجمعه مرکز استان، برگزاری همایش انقلاب و کارآفرینی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب، دیدار دانشگاهیان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، حضور دانشگاهیان استان در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در لحظه ورود امام خمینی(ره) به ایران، تجلیل از اعضای هیات علمی حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای، برگزاری طرح 10 در 10 در دانشگاه محقق اردبیلی، مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و برگزاری برنامه ویژه بانوان توسط دانشگاه فرهنگیان توسط اعضای جلسه پیشنهاد و به تصویب رسید.

کد خبر: 718048

وب گردی

وب گردی