مؤسسه فناوری و نوآوری ارس تاسیس شد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس گفت: مؤسسه فناوری و نوآوری ارس، با مشارکت دانشگاه تهران و منطقه آزاد ارس تاسیس شده و با اهداف ملی و بین‌المللی در ارس فعالیت خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف داداش‌زاده، در این خصوص اظهار کرد: این مؤسسه بر اساس راهبرد توسعه علمی و فناوری ارس و با هدف توسعه زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و فناوری مورد نیاز بر پایه روش‌های دانش‌بنیان تاسیس شده است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه تهران و امکانات منطقه آزاد ارس، در خصوص ماموریت این مؤسسه تصریح کرد: مهمترین ماموریت مؤسسه فناوری و نوآوری ارس اجرای پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور، توسعه فناوری‌های نوین و پیشرفته، تولید و ترویج و نشر دانش و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مدیریت طرح منطبق بر شرایط و ظرفیت‌های منطقه‌ای است.

داداش‌زاده ادامه داد: این مؤسسه با هدف کمک به ارتقای موقعیت منطقه آزاد ارس و تبدیل آن به منطقه هوشمند تاسیس شده و دارای چندین قطب علمی و گردشگری در سطوح ملی و بین‌المللی به خصوص آسیای قفقاز برای رفع نیازهای پژوهشی آموزشی و فناوری ارس و اجرای پژوهش‌های تقاضامحور و روش‌های دانش‌بنیان در حل مسائل منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: تولید دانش فنی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف گردشگری تجارت، شهر هوشمند و دولت الکترونیک، ترانزیت کالا و راه‌سازی، آب، محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی، معماری، امنیت اجتماعی، فرهنگی، نفت پتروشیمی و معدن، هدفمندسازی پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش حضور دانشگاهیان در سیاستگذاری، هدایت، برنامه‌ریزی و مدیریت طرح‌های منطقه از دیگر اهداف تشکیل این مؤسسه است.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس در خصوص تدوین و اجرای طرح‌های پژوهشی در این مؤسسه، خاطرنشان کرد: تصویب آئین‌نامه‌های علمی پژوهشی، برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های ملی و بین‌المللی، همکاری در ایجاد دفاتر انتقال فناوری tto، تشکیل گروه‌های پژوهشی و فناوری، ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای، ایجاد زیرساخت‌های علمی پژوهشی و بسترسازی جذب منابع مالی و سرمایه‌ای از جمله وظایفی است که این مؤسسه بر عهده دارد.

وی با اشاره به ترکیب هیات امنای مؤسسه فناوری و نوآوری ارس تصریح کرد: مدیرعامل منطقه آزاد ارس به عنوان رییس هیات امنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، رییس پردیس بین‌المللی ارس و رییس مؤسسه به عنوان دبیر هیات امنا، چهار تن از مدیران ارشد ارس و سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه اعضای هیات امنای این مؤسسه را تشکیل می‌دهند.

منبع:ایسنا

204/200

کد خبر: 718054

برچسب‌ها