پارک گئون های اتهاماتش را رد کرد

رئیس‌جمهور معلق شده کره جنوبی امروز(یکشنبه) در اظهاراتی ارتکاب هرگونه جرم در رسوایی سیاسی اخیر که ریاست جمهوری او را تهدید می‌کند رد کرده و گفته اتهامات مطرح شده علیه او "ساختگی و کذب" هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری یونهاپ و یک شبکه تلویزیونی کره‌ جنوبی از پارک گئون های، رئیس‌جمهور استیضاح شده این کشور نقل کردند که چوی سون سیل، دوست قدیمی‌اش "صرفا یک آشنا" است. وی این مساله که چوی سون سیل اجازه داشتن نفوذ گسترده و غیرقانونی در امور دولتی داشته را رد کرد.

پارک گئون های امروز با خبرنگاران رسانه‌های داخلی در کره‌ جنوبی در نخستین حضور علنی‌اش در یک مراسم از زمان استیضاحش در پارلمان در تاریخ ۹ دسامبر دیدار کرد. درحال حاضر سرنوشت او در دستان قضات دادگاه قانون اساسی است که ۱۸۰ روز برای تایید استیضاح او یا عدم تایید وی وقت دارند.

گئون های پیش از این نیز جرائم خود را رد کرده اما از بابت بی‌احتیاطی در روابطش با چوی سون سیل عذرخواهی کرده است. چوی سون سیل نیز که در بازداشت به سر می‌برد، اتهاماتش را رد کرده است.

همچنین به نقل از پارک گئون های گزارش شد که گفته است تصمیم صندوق بازنشستگی ملی کره جنوبی برای حمایت از اقدام میان دو شرکت وابسته به سامسونگ یک تصمیم سیاسی درست در راستای منفعت ملی بوده و بسیاری از شرکت‌های کارگزاری در آن زمان از این تصمیم حمایت کردند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از پارک گئون های گزارش داد: من هرگز حتی ذره‌ای به فکرم نرسیده بود که بخواهم به کسی کمک کنم و این فکر هرگز به ذهنم خطور نکرد.

پارک گئون های ۶۴ ساله متهم به همدستی با چوی سون سیل برای اعمال فشار و شرکت بزرگ مثل سامسونگ به منظور مشارکت در بنیادهای غیرانتفاعی حامی ابتکارعمل‌های ریاست جمهوری شده است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 718065

وب گردی

وب گردی