خط انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به پالایشگاه نفت 87 درصد پیشرفت کرد

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از لوله گذاری بیش از دو هزار و 500 متر از مسیر سه هزار و 500 متری خط انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به پالایشگاه نفت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از شرکت فاضلاب تهران، «اصغر ریاضتی» افزود: این خط لوله 800 میلیمتر قطر دارد که یک هزار متر آن در محل تصفیه خانه جنوب و یک هزار و 450 متر دیگر میان زمین های بایر اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: بر پایه توافقنامه صورت گرفته سالیانه 20 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده تصفیه خانه جنوب تهران به شرکت پالایش نفت تهران واگذار می شود.
وی یادآوری کرد: با توجه به تامین آب مصرفی پالایشگاه نفت تهران از آب شرب و چاه های آب، موضوع انتقال بخشی از پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران مطرح شد که مساله کمبود آب و استفاده بهینه از منابع آبی، این طرح را در اولویت عمرانی قرار داده است.
ریاضتی گفت: دبی متوسط پساب مورد نیاز پالایشگاه نزدیک به 600 لیتر بر ثانیه است.
بر اساس قرارداد سال 1394، پساب تصفیه شده به مدت 30 سال از زمان آغاز بهره برداری، به پالایشگاه نفت تهران تحویل و 60 درصد آب شرب شهری مورد استفاده کنونی در این پالایشگاه، به شبکه آب شهری برگردانده می شود.
پیشتر مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از بهره مندی چهار میلیون و 200 هزار نفر از خدمات جمع آوری و دفع فاضلاب و تولید سالیانه نزدیک به 43 گیگاوات انرژی الکتریکی و 140 تراژول انرژی حرارتی با استحصال و جمع آوری بیوگاز ناشی از تصفیه فاضلاب در همه واحدهای تصفیه خانه جنوب تهران خبر داده بود.

401

کد خبر: 718067

وب گردی

وب گردی