برخی از امکاناتی که اوایل سال 2017 به ویندوز 10 موبایل اضافه می شوند

ویندوز 10 موبایل از نظر سهم بازار به مراتب پایین تر از اندروید و iOS قرار دارد، اما کاربران این سیستم عامل هم علاقه دارند ویژگی های جدیدی را از طریق آپدیت های مایکروسافت به دست آورند. خبر خوب اینکه در سال 2017 قابلیت های خوبی به این OS اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، مایکروسافت به ارتقاء مرورگر Edge می پردازد و ویژگی جدیدی به نام Web Payment را ارائه می نماید. با استفاده از این قابلیت، فرایند پرداخت مالی در وب سایت هایی که از Payment Request API پشتیبانی می کنند، بسیار ساده تر خواهد شد.

همچنین سیستم متمرکز Edge نیز به گونه ای تغییر خواهد کرد که شباهت بیشتری با رابط کاربری PC پیدا کند. در این بخش، گزینه ها و تنظیمات بیشتری در اختیار کاربر قرار گرفته و ظاهر گرافیکی آن نیز شبیه به ویندوز 10 روی کامپیوترهای شخصی خواهد بود.

از دیگر قابلیت هایی که به Edge اضافه می شود، می توان به سامانه کتابفروشی یکپارچه اشاره کرد که ذخیره سازی و بوکمارک کردن کتاب های الکترونیکی را برای کاربر مهیا می سازد، و رابط کاربری جدید نیز مدیریت مجموعه را ساده تر خواهد کرد.

در بخش تنظیمات، در چیدمان و ترتیب برخی از بخش ها تجدید نظر شده تا دسترسی به آنها ساده تر گردد. به عنوان مثال قسمت جدیدی برای اپلیکیشن ها وجود دارد که با استفاده از آن می توان به جزئیات برنامه های کاربردی نصب شده، بازنشانی آنها و دیگر عملیات مربوطه دسترسی داشت.

در قسمت دیوایس ها نیز شاهد تغییراتی هستیم و مایکروسافت رابط کاربری ابزارهای متصل را از نو طراحی کرده تا دیوایس های مرتبط با یکدیگر، در گروه های مشترک قرار گیرند.

قابلیت توقف دریافت آپدیت های ویندوز به مدت 35 روز نیز در تنظیمات فراهم شده است، که البته فعال سازی چنین گزینه ای در ویندوز موبایل چندان پیشنهاد نمی شود، اما اگر می خواهید یک بیلد خاص را نصب نکنید، به دردتان خواهد خورد.

نهایتاً پشتیبانی از محتوای سه بعدی نیز به ویندوز 10 موبایل خواهد آمد. مایکروسافت بدین منظور از اپلیکیشن View 3D که به تازگی روی نسخه های PC اضافه شده، استفاده خواهد کرد. البته فعلاً کاربر فقط می تواند فایل های سه بعدی (3MF – PLY – OBJ – FBX و STL) را ببیند، اما در ادامه توانایی خلق چنین محتوایی را نیز خواهد داشت.

گفتنی است؛ برخی از این قابلیت ها در ماه ژانویه برای کاربران اینسایدر ویندوز موبایل عرضه خواهد شد، اما احتمالاً مجموعه کامل آنها بعلاوه ویژگی های دیگر، از طریق آپدیت Creators به دست کاربران می رسد.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 718080

وب گردی

وب گردی