دانشجویان دانشگاه  آزاد اسلامی  حلقه واسط در زمینه انتقال آموزه های علمی  در حوزه آسیب هاى اجتماعى هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی گفت:دانشگاه آزاد اسلامى واحد خوى به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالى در سطح شهرستان خود را متولى ترویج فرهنگ ناب محمدى می داند ، در این راستا با برگزارى همایش هاى تخصصى و کارگاه هاى آموزشى در بالابردن سطح آگاهى دانشجویان در زمینه  شناخت آسیب هاى اجتماعى و راه هاى پیشگیرى از آن گام هاى موثرى را برداشته است.

دکتر علیرضا لطفی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به تاثیر همایش های برگزار شده در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کاهش آسیب هاى اجتماعى و فرهنگ سازى در جامعه گفت: قشر دانشجو بدنه فعال اتصال به محیط علمى هستند و به عنوان حلقه واسط در زمینه انتقال آموزه ها در حوزه آسیب هاى اجتماعى به شمار می روند.

وی ادامه داد: این افراد پس از مدتی قرار است به سهم خود در جامعه خود نقش موثری را ایفا کنند و در زمینه آگاه سازى از طریق حرکت هاى فرهنگ بنیان عملکرد مناسبی داشته باشند. در این زمینه واحد خوی با برگزارى همایش هایی در زمینه هاى آسیب هاى اجتماعى مانند اعتیاد و طلاق و آسیب های شبکه هاى اجتماعى با همکارى ارگان ها و نهاد هاى مرتبط از جمله نیروى انتظامى و دادگسترى شهرستان و سازمان بهزیستى ارتباط و تعامل سازنده اى داشته و تلاش کرده است این همکارى ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

قشر دانشجو بدنه فعال اتصال به محیط علمى هستند و به عنوان حلقه واسط در زمینه انتقال آموزه ها در حوزه آسیب هاى اجتماعى به شمار می روند


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی گفت: دانشگاه آزاد اسلامى واحد خوى به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالى در سطح شهرستان خود را متولى ترویج فرهنگ ناب محمدى می داند ، در این راستا با برگزارى همایش هاى تخصصى و کارگاه هاى آموزشى در بالابردن سطح آگاهى دانشجویان در زمینه شناخت آسیب هاى اجتماعى و راه هاى پیشگیرى از آن گام هاى موثرى را برداشته است.
وی اضافه کرد: من معتقدم برای برگزاری هر چه بهتر این همایش ها در واحد هاى مختلف دانشگاه آزاد اسلامى لازم است از ظرفیت هاى دانشجویى بیشتر استفاده شود تا این همایش ها و کارگاه ها از قالب صرفا ادارى خارج شده و بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.

انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیات امنای این انجمن فرصت مغتنمى براى معرفى فرهنگ و آیین و آداب اصیل ایرانى _ اسلامى از جانب جامعه علمى دانشگاه آزاد اسلامى خواهد بود

لطفی افزود: هر چقدر دانشجویان در حرکت هاى فرهنگی اجتماعی به صورت گروهى بیشتر شرکت کنند شاهد نتیجه بهتر و مثمر ثمرترى خواهیم بود. قطعا توجیه علمى و عملى نهادینه شده در بستر دانشجویى همیشه بازخورد مناسبى داشته است بنابراین برگزارى این کارگاه ها اگر با محوریت دانشجویى و مدیریت کلان دانشگاه و معاونت دانشجویى و فرهنگى صورت گیرد آثار و نتایج مفیدى در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیات امنای انجمن اسایهل گفت:انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیات امنای این انجمن فرصت مغتنمى براى معرفى فرهنگ و آیین و آداب اصیل ایرانى _ اسلامى از جانب جامعه علمى دانشگاه آزاد اسلامى خواهد بود همچنین بهانه اى است تا چهره انقلابى و رحمانى اسلام به سایر کشور هاى اسلامى معرفی شود مخصوصا در شرایطى که جریان هاى تکفیرى سعى در ایجاد شکاف بین اسلام و جهان امروز دارند.

701/700

کد خبر: 718091

وب گردی

وب گردی