سعد حریری: حمله تروریستی استانبول پیامی به اردوغان بود

نخست وزیر لبنان گفت: حمله تروریستی استانبول پیامی به ترکیه به ویژه «رجب طیب اردوغان» بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ سعد حریری در گفت وگو با تلویزیون لبنانی (ام تی وی) با اشاره به پدیده تروریسم که منطقه را فراگرفته است، گفت: امروز کاملا روشن است، همه کشورهای با ثبات و همه کشورهائی که تلاش می کنند برای سوریه اقدامی کنند، هدف تروریسم قرار دارند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوزعربی اعلام کرد: عامل حمله تروریستی به باشگاه شبانه رینا در شهر استانبول ترکیه از عناصر داعش و عضو گروهک «گردان های ترکستان» بوده است.

سعد حریری با بیان اینکه « هدف اصلی تروریسم که هیچ دینی ندارد، ایجاد ترس و وحشت است»، تاکید کرد: در داخل و خارج لبنان باید هوشیار و آماده باشیم اما نباید بترسیم و نباید به احدی اجازه دهیم که ما را وادار سازد مسیر خود را تغییردهیم و باید با تروریسم با قدرت مبارزه کنیم.

نخست وزیر لبنان با تاکید به اینکه « تروریسم هیچ ارتباطی با اسلام ندارد»، گفت: تروریست ها تنها قاتلانی هستند که مرتکب جنایت می شوند و ما با تمام قدرت با آنها می جنگیم و بنابر این باید از ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی لبنان حمایت کنیم.

سعد حریری افزود: تروریست ها درصدد هستند به لبنان نفوذ و دست اندازی کنند و ما باید آماده باشیم و البته ما دارای ارتش و نیروهای نظامی هستیم که برای مقابله قدرتمندانه با تروریست ها آماده هستند.

وی خاطرنشان کرد: تشدید تدابیر امنیتی در لبنان در شب آغاز سال جدید میلادی 2017 توسط نیروهای ارتش و امنیتی برای آن بود که نگران بودیم لبنان هم شاهد حمله های تروریستی شبیه آنچه در استانبول رخ داد، باشد.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد: الحمدلله در لبنان اتفاقی نیفتاد اما متاسفانه تروریست ها در ترکیه مرتکب جنایتی جدید شدند.

سعد حریری در پاسخ به این سوال، آیا نگران حمله های تروریستی در لبنان هستید؟ گفت: بله با تاکید می گویم که نگران حمله های تروریستی هستیم اما معنایش این نیست که اقدام های پیش دستانه انجام ندهیم.

303/300

کد خبر: 718158

وب گردی

وب گردی