استاد دانشگاه بیان کرد: تعرفه 50 درصدی خودرو به صلاح آزادسازی اقتصاد نیست

استاد دانشگاه با اشاره به پیشنهاد افزایش 5 درصدی واردات خودرو در بودجه 96، خواستار وضع تعرفه کاهشی به صورت پلکانی برای این صنعت شد.

به گزارش ایسکانیوز، سعید لیلاز با اشاره به اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو با آزادسازی اقتصاد منافات دارد، گفت: به نظر می رسد اگر دولت صرفا بخواهد با افزایش تعرفه واردات خودرو منافع کوتاه مدت را در نظر بگیرد و و بخشی از کسری بودجه خود را تامین کند، منافع بلند مدت را فدای امیال کوتاه مدت خود کرده است.

این کارشناس اقتصاد سیاسی افزود: اگر دولت برنامه ای میان مدت را برای کاش تعرفه ارائه دهد طبیعتا خودروسازان خود را برای کاهش تعرفه خودرو آماده کرده و تغییر ساختارهای خود را به این سمت خواهند برد.

او گفت: تعرفه گذاری مناسب در حقیقت یک نوع سیاستگذاری مناسب است که اگر دولت نتواند در این راستا خوب عمل کند نتوانسته سیاست صحیحی را برای تحول در صنعت خودرو کشور به اجرا رساند.

لیلاز گفت: مبنای کار دولت در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های اقتصادی حرکت به سمت آزادسازی اقتصادی، دوری از رانت، شفافیت و رقابتی کردن اقتصاد ایران است از این رو به نظر می رسد که افزایش تعرفه واردات خودرو خلاف این حرکت به شمار می آید.

منبع: خودرونامه

401

کد خبر: 718164

وب گردی

وب گردی