مارین لوپن: بریگزیت و ترامپ برای فرانسه یک فرصت هستند

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه در اظهاراتی با محکوم کردن ضدیت فرانسوا اولاند با ملی گرایی و پوپولیسم مدعی شد بریگزیت و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به فرانسه فرصتی را برای متعهد شدن به بازگرداندن حاکمیت به مردم داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی از مردم کشورش خواست به هنگام رای دادن در انتخابات سراسری اواخر سال 2017 خوب فکر کنند.

وی در این سخنرانی گفت: فرانسه کشوری باز به روی جهان است. فرانسه یک کشور اروپایی و برخوردار از برادری است. چطور شما می‌توانید تصور کنید کشور ما پشت دیوارها گرفتار شود و صرفا به بازار داخلی خود اکتفا کند و به ارز ملی خود بازگشته و علیه کودکان بر طبق ریشه‌هایشان تبعیض قائل شود. این دیگر فرانسه نخواهد بود.

به دنبال این سخنرانی اولاند مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه این سخنان او را محکوم کرد و کنار رفتن او از ریاست جمهوری فرانسه را "التیام درد و رنج" خواند.

لوپن گفت: اولاند مثل خیلی از چهره‌های سیاسی دیگر کاملا بازیابی دموکراسی و استقلال را که خواسته قاطع مردم فرانسه است، رد می‌کند.

لوپن افزود: این آخرین سخنرانی‌های اولاند دستکم مایه التیام است زیرا می‌دانیم سال بعد دیگر مجبور نخواهند شد این سخنرانی‌ها و بیانیه‌هایی که در تضاد کامل با واقعیت کشور و درد و رنج‌های فرانسوی‌ها هستند، تحمل کنیم.

رهبر حزب جبهه ملی فرانسه ادامه داد: پروژه‌ای را انزوا طلبانه توصیف می‌کنند که به عکس بعد از بریگزیت و انتخاب شدن دونالد ترامپ به نوعی بازگشت مطالبه جهانی مردم برای استقلال است و این برداشت نمایانگر سوءتفاهمی از تحققات جهان و برداشت غلط از تمایلات عمیق مردم از جمله مردم فرانسه است.

ماری لوپن تصریح کرد: انتخابات سراسری سال 2017 می‌تواند فرصتی خطیر برای فرانسه باشد که تصمیم بگیرد الگوی اروپایی و جهانی شدن را در پیش بگیرد یا متعهد به بازگرداندن حاکمیت به مردم شود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 718227

وب گردی

وب گردی