ژنرال آمریکایی:  عملکرد نیروهای عراقی  قابل ستایش است

یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا، عملکرد نیروهای عراقی را که برای پس گرفتن شهر موصل از دست داعش می‌جنگند، مورد ستایش قرار داد. به گفته او، این نیروها در "نقطه عطف" خود قرار دارند و خودشان را به خوبی با واقعیت‌های میدان تطبیق می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز، ژنرال ریک اوریبه، از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت با نظر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق که گفته بود سه ماه دیگر برای آزادسازی موصل زمان لازم است موافق است. این شهر مهم عراق همچنان در دست تروریست‌های داعشی است.

این ژنرال آمریکایی گفت: به اهدافمان بسیار نزدیک هستیم. طراحان نظامی می‌دانند که گرچه حرکت اولیه به سمت این شهر سریع است اما پیشروی به صورت چشمگیری در داخل آن کند خواهد بود. نیروهای عراقی در شمال و جنوب موصل از هفته گذشته که موج جدید پیشروی آغاز شده است، پیشرفت داشتند.

کمپین دولت عراق برای آزادسازی موصل و نواحی اطراف آن در استان نینوا از اواسط اکتبر آغاز شد اما اکثر نبردهای اصلی در داخل این شهر از سوی نیروهای ویژه عراقی موسوم به سرویس ضد تروریسم انجام می‌شود.

ژنرال اوریبه گفت، نیروهای عراقی در "نقطه عطف" قرار دارند و "آمادگی‌شان هر روز بیشتر می‌شود و علت آن کسب تجربیات روزانه" است. او همچنین این نیروها را به دلیل آسیب نزدن به غیرنظامیان ستود.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 718238

وب گردی

وب گردی