Keymochi صفحه کلید هوشمندی که احساسات شما را تشخیص می دهد

اپل از سال 2014 و همزمان با عرضه iOS 8 به کاربران اجازه داد تا کیبوردهای سوم شخص را روی آیفون و آیپد نصب کنند و یکی از این موارد کیبوردی است که به تازگی توسط سه محقق توسعه یافته و قابلیت منحصر به فردی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سه تن از دانشجویان دانشگاه «کرنل تک» توانستند کیبوردی با نام «Keymochi» را توسعه دهند که از طریق کلمات تایپ شده، اطلاعات لازم را دریافت کرده و می تواند احساسات کاربر را تشخیص دهد.

اطلاعات دریافت شده شامل سرعت تایپ، نوع نقطه گذاری، داده های ثبت شده توسط سنسورهای حرکتی موبایل، زمان و تعداد «بک اسپیس» هاست. گفتنی است تمامی این اطلاعات تنها روی تلفن همراه ذخیره شده که باعث افزایش امنیت کاربران نیز می شود.در ادامه این نرم افزار با استفاده از دانش سطحی خود پیرامون احساسات و البته داده های دریافتی از کاربر آنها را تحلیل می کند که در 82 درصد از موارد، نتیجه ای درست و دقیق را گزارش می دهد.

«Huai-Che Lu» یکی از اعضای این تیم سه نفره می گوید: سیستم تشخیص احساسات برای ما بسیار شگفت انگیز است و در حال حاضر در ارتباطات میان انسان و هوش مصنوعی خلاء آن حس می شود. فرض کنید که یک ربات چت به شما آهنگی را پیشنهاد می دهد که در هنگام ناراحتی می تواند باعث بهبود روحیه شما شود و یا زمانی که عصبی هستید شما را به کشیدن چند نفس عمیق تشویق کند.

متأسفانه اپلیکیشن «Keymochi» هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و به نظر هم نمی رسد که به زودی وارد اپ استور اپل شود. در عوض «Lu» بیان کرده که این اپلیکیشن را به صورت متن باز عرضه خواهند کرد تا دیگر محققان نیز بتوانند در تحقیقاتشان از آن استفاده کنند.

گفتنی است؛ برنامه آینده این تیم تحقیقاتی توسعه نرم افزاری کاربردی بوده و بر اساس الگوهای فعالیتی لپ تاپ کاربران، به آنها برای تمرکز هر چه بیشتر روی کارشان کمک خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 718246

وب گردی

وب گردی