حسین زاده لطفی خبر داد: برگزاری اجلاس سراسری مدرسان معارف اسلامی با حضور دکتر میرزاده

نشست مشترک معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد حسین زاده لطفی، معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که از سال گذشته اجلاس مرکزی مدرسان دانشگاه و کمیته معارف اسلامی را برای بهبود دست آورد های هرچه بهتر واحد های دانشگاهی داشته ایم‌، گفت: در گردهمایی اصلی یک روزه ای که در دو هفته آینده خواهیم داشت به دلیل اینکه تعداد اعضا بالا و حدود ۳۰۰نفر خواهد بود،جلسه امروز به عنوان پیش جلسه ای برگزار شد تا اهداف بررسی و گروه های معارف استانی ،ساماندهی و امتیاز دهی شود.

وی ادامه داد: در این جلسه کمیسیون های پیشنهادی مورد نظر بررسی خواهد شد و اعضا مشکلات مختلفی که در شیوه نامه ها و بخشنامه ها وجود دارد را بیان خواهند کرد.
وی افزود: در این جلسه اعضا پیشنهاد های خود را در خصوص کمیسیون تخصصی جذب،تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقای مرتبه علمی ،کمیسیون تامین محتوای دروس و منابع درسی معارف اسلامی، کمیسیون گسترش و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی و آشنایی با فعالیت های مدیریت ارتقای مرتبه ، کمیسیون بررسی ساختار، تشکیلات و مشکلات صنفی ،کمیسیون بررسی و آشنایی با آیین نامه ها و وظایف مدیران گروه های آموزشی و کمیسیون بررسی تهدید ها و فرصت های گروه معارف اسلامی بیان خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این جلسه نظرات و برنامه ریزی ها انجام خواهد شد و در جلسه اصلی که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد این موضوعات بیان می شود.

حجت الاسلام دکتر رنجبران، معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ها در ابتدای نشست با بیان این مطلب که در گذشته یک تصمیم انقلابی و بزرگ برای استخدام اعضای هیات علمی گرفته شد اظهار داشت: در این خصوص حرکت های مفید و موثری انجام شده که تا کنون بخشی از مسیر طی شده است.

وی عنوان کرد: نفس برگزاری این جلسه برکات و دستاوردهایی خواهد داشت که در نهایت مطالبی سنجیده و منظم خواهیم داشت. بنابراین بهتر است از این جلسه کمال استفاده و بهره برداری را ببریم که در جلسه اصلی که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود موضوعات کاملا پخته و کاربردی باشد.

وی افزود: یکی از بحث های این جلسه آموزش اساتید معارف در سطح استان است که این کار در ۱۴_۱۵استان اجرایی شده است. بنابراین بهتر است در این خصوص برنامه منظمی را برای سال آینده داشته باشیم که در مورد آن در جلسه اصلی صحبت کنیم.

وی ادامه داد: بحث استخدام و تبدیل وضعیت ها موضوعات مهمی هستند و همچنین در خصوص اختیارات معاونت ها به استان ها بهتر است هماهنگی های لازم انجام شود و به دلیل تمرکز گرایی باید معاونان آموزشی استان ها هم در جریان روند فعالیت قرار بگیرند. لازم به ذکر است اجرایی شدن این طرح در ترم آتی اهمیت ویژه ای دارد.

وی در پایان اضافه کرد: طرح نیاز محور بر اساس یک استراتژی و به صورت آهسته،پیوسته و جامع باید در دانشگاه جا بیافتد و به عنوان موضوع مهمی مد نظر قرار بگیرد.

گفتنی است در پایان نشست برای هر 6 کمیسیون ایجاده شده 6 کارگروه به ریاست یکی از مدیران گروه تشکیل شد تا مشکلات و پیشنهادات مربوط به هر کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد تا در اجلاس روسای گروه ها و مدیران معارف که با حضور دکتر میرزاده برگزار می شود، مطرح شود.

202/200

کد خبر: 718264

وب گردی

وب گردی