سومین شماره فصلنامه دانشجویی «فصل قلم» کانون ادبی بوستان منتشر شد/پرونده ای درباره وضعیت ادبیات داستانی در استان ایلام

سومین شماره مجله ادبی فصل قلم، ارگان کانون ادبی بوستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر کانون ادبی بوستان و مدیرمسئول مجله ادبی فصل قلم گفت: «در بخش هایی از سومین شماره مجله ادبی فصل قلم وضعیت کنونی ادبیات داستانی در استان ایلام بررسی شده است و می‌طلبد که این موضوع بیشتر مورد کند و کاو و آسیب‌شناسی قرار بگیرد».

یاسر بابایی افزود: «طبق بررسی هیئت تحریریه فصل قلم، ادبیات داستانی در استان ایلام هنوز در پیله آغازین خود باقی مانده است و آنگونه که باید در کنار سایر انواع ادبی و هنرها، مجل رشد و توسعه نداشته است

وی عنوان کرد: «مجله ادبی فصل قلم از ابتدای انتشار خود این مهم را مد نظر قرار داده است و همواره سعی در انتشار و بررسی ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی استان ایلام داشته است».

بابایی مطالب درج شده در این نشریه را: «مصاحبه با دکتر سیدجواد میری با عنوان «زبان‌های ملی ایرانی، زبان رسمی فارسی و پیوست فرهنگی»، «چرا شاعری شغل محسوب نمی‌شود؟»، گزارشی از چهارمین نشست بررسی سبک و مکتب ادبی شعر انقلاب، یادی از شاعر فقید عباسی آرام و حسین منزوی، مقاله ادبی «مرثیه‌ای برای حسرت و خونهای ریخته، «کریستینه بروکنر، راوی سخنان زنان رنج دیده، «بازخوانی مانیفست قصه‌های مش رمضون»، کوتاه درباره فراداستان و... عنوان کرد

مجله ادبی فصل قلم عنوان نشریه برگزیده ادبی نخستین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را در تبریز به خود اختصاص داده است و به گفته مدیرمسئولش، به شیوه مؤثرتری در جشنواره نشریات دانشجویی تیتر10 کشور شرکت خواهد کرد.

در پشت جلد سومین شماره مجله ادبی فصل قلم، پوستر فراخوان «دومین محفل شعر نماز و نیایش» چاپ شده است. بابایی در اینباره گفت: «پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین محفل شعر نماز و سیره اهل بیت (ع) در بهمن 94، امسال دومین محفل شعر نماز و نیایش با عنوان «قنوت‌های ابدی» در ایام دهه فجر 95 توسط کانون ادبی بوستان برگزار خواهد شد.»

500500

کد خبر: 718317

وب گردی

وب گردی