مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان افتتاح شد

با حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان محلی ، مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان در فضایی فیزیکی بالغ بر 500 متر مربع افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان با حضور محمد فلاحی فرماندار، ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان و دیگر مسئولان محلی افتتاح شد.

کیانی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در جریان برگزاری این مراسم گفت: « راه اندازی مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی ایده‌ای بود که با شروع ریاست حمید میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی نضج گرفت و واحدهای آن در شعبه‌های سرتاسر کشور تاسیس شد تا امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای تحقق ایده‌های مبتکران و پژوهشگران خلاق را فراهم کنند»

کیانی افزود: هر کسی که دارای ایده ابتکاری و نوآورانه است و توانایی مالی و سخت‌ افزاری تحقق آن را ندارد، می‌تواند با مراجعه به مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه از خدمات مالی و لجستیکی دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان طی گفتاری خطاب به مسئولان محلی مریوان از آنان خواست تا ضمن شناسایی صاحبان ایده های نیازمند حمایت و دعوت از آنان برای معرفی به مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بر اولویت حمایت از طرح ها و ایده های بومی و کاربردی که در راستای حل مسایل و مشکلات بومی و منطقه ای اثرگذار باشند تأکید کرد.

پیش از افتتاح این مرکز ، محمد کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و هیات همراه به اتفاق امام جمعه با فرماندار شهرستان مریوان نیز دیدار کردند و محمد فلاحی در این دیدار بر اهمیت نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان در توسعه فرهنگی و فکری شهرستان مریوان تاکید و از ابتکار کیانی در تاسیس این واحد دانشگاهی تقدیر کرد.

فلاحی در این دایدار افزود: « من در دو دوره تصدی مسئولیت در مریوان قبل از وجود دانشگاه آزاد اسلامی و پس از آن که شامل فاصله زمانی هشت ساله بوده در مقام قیاس به عینه شاهد تأثیرات سازنده این واحد بر فضای عمومی و تغییرات این شهرستان مرزی بوده و اعتقاد دارم که وجود دانشگاه و اهمیت آن در تربیت نیروی انسانی متخصص بومی نقشی زیربنایی و زیر ساختی در تحقق توسعه منطقه ای دارد.

فلاحی همچنین وجود با اشاره به حساسیتهای خاص نقاط مرزی، مراکز فرهنگی و فکری مانند واحدهای دانشگاهی را موهبتی برای شهرستان مریوان دانست و گفت: رشد و توسعه فعالیت واحدهای دانشگاهی در مریوان امنیت پایدار آن را تضمین می‌کنند و بنابراین بایستی از روند توسعه مجتمع‌های دانشگاهی مثل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان مراقبت و حمایت کرد.

در پایان مراسم راه اندازی مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی مریوان نشست صمیمانه اعضای هیأت علمی و کارکنان آن واحد دانشگاهی با کیانی و هیأت همراه پیرامون مسائل متبادر بر دانشگاه و استراتژی های مربوط به رفع نواقص و توسعه بیشتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

205/200

کد خبر: 718322

وب گردی

وب گردی