برانکو: آیا اردوی تیم ملی توجیه عقلانی و فنی دارد؟/ تمام هدف و خواست ما موفقیت تیم ملی ایران است

سرمربی پرسپولیس گفت: من فقط می خواهم که یک نفر  با دلیل منطقی به من توضیح بدهد که این اردوی دبی بدون بازی درست است.

به گزارش ایسکانیوز، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس اظهار داشت: ابتدا اطلاع بدهم که 15 بازیکن امروز در تمرین حضور دارند. اولا اینکه همه سالم هستند. ربیع خواه و ولادیمیر مشکل کوچکی دارند. تا آخر هفته نیز آنها آماده می شوند. امروز تمرین ما در سالن وزنه است و فردا نیز در ورزشگاه آزادی هستیم.

وی افزود: هنوز هیچ بازیکنی را نگرفتیم و طبیعی است که نیاز داریم که چند بازیکن را جمع کنیم. نیاز است که کادر بازیکنان خود را افزایش دهیم. متاسفانه این دوره نقل و انتقالات کوتاه است. شاید به صورت ظاهری طولانی باشد اما 10 روز دیگر بازیهای ما شروع می شود. بازیکنانی که بالقوه آینده ما در اردو هستند و وقتی هم مسابقات شروع شود، مذاکرات و جذب بازیکنان راحت تر خواهد بود.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: صحبتی دیروز صحبت کردم. دیروز من درباره اردوی تیم ملی صحبت نکردم چون نمی دانستم که می روند یا خیر. الان به دوبی رفتند و برایشان آرزوی اوقات خوشی را دارم. امیدوارم که خوب کار کنند اما چیزی که می خواهم بگویم این است که تیم ملی مهمترین بخش فدراسیون فوتبال محسوب می شود. من به عنوان مربی پرسپولیس و بقیه بازیکنان برای تیم ملی کار می کنیم و افتخارمان این است که 7 بازیکن در تیم ملی داریم اما باید بدانیم که همه چیز فقط برای یک تیم ملی نیست. رده های دیگر مثل فوتسال و فوتبال بانوان نیز تیم ملی دارند. تیم ملی قطعا حیاتش را مدیون باشگاههاست. اگر پرسپولیس و بقیه تیم هایی که در جام قهرمانان باشگاههای آسیا بازی دارند، موفق نشوند و به مرحله بعدی نرسند و پرسپولیس قهرمان نشود، مقصر اصلی آقای کی روش هستند. مقصر اصلی سازمان لیگ خواهد بود چون برنامه بدی نوشتند. نمی دانم که کدام فرد این برنامه را نوشته است. فدراسیون فوتبال این برنامه را چرا پذیرفته است.

وی افزود: من مشکلات فصل نقل و انتقالات را گفتم. برنامه ای که تنظیم شده، بازیکنان ما 100 روز از 7 ماه در تیم ملی بودند و با باشگاهها کمتر بوده اند یا به همان مقدار. بازیکنان وظیفه داشتند که این بازیکنان را آماده کنند و مجبور شدیم که 4 بار دوباره استارت بزنیم. برنامه ای که تنظیم شده واقعا وحشتناک است. به خاطر اینکه تعطیلی بین 2 نیم فصل وقتی استراحت می کنند. همانطور که تابستان کی روش اصرار داشت که بازیکنان باید استراحت داشته باشد، باید الان هم می کردند. وقتی 15 روز بین 2 نیم فصل کلا فاصله است، فرصتی نیست. بازیکنان بیشتر وقتشان به هواخوری می پردازند تا تمرین. دیگر این بازیکنان را من نمی توانم تمرین بدهم و فقط باید کنترلشان کنم. تمرینات ما ریکاوری خواهد بود نه تمرین. بیشتر از هر چیز برای ما سلامتی مهم است.

برانکو خاطرنشان کرد: ما به خاطر همین مساله فصل نقل و انتقالات و فرصت کمی که هست، مشخص نیست من کی می توانم با بازیکنان صحبت کنم.

وی افزود: من فقط می خواهم که یک نفر با دلیل منطقی به من توضیح بدهد که این اردوی دبی بدون بازی درست است. سایت های مراکشی نوشته اند که بازی برگزار نمی شود. من حرفی که فکر می کردم را گفتم، مثل موقعی که گفتند برای اینکه تیم ملی جایی نرود، من مقصر هستم. من 2 ماه پیش می دانستم که این اردو برگزار می شود. وقتی ما در باشگاه ایرانیان بودیم، گفتند که تیم ملی اینجا را رزرو کرده است. در واقع از 3 ماه قبل این اردو مشخص شده بود.

سرمربی پرسپولیس درباره ضربه خوردن به تیمش گفت: من با کسی مشکلی ندارم اما چیزی که فکر کردم واقعیت است را گفتم. هر کسی منطقی بگوید، من را قانع می کند. آیا این اردو توجیه عقلانی و فنی دارد که بازیکن هر 4، 5 روز یک بار بخواهد بدون تمرین بازی کند. من با کسی دشمنی ندارم. ما از تیم ملی حمایت می کنیم و مشکلی نداریم. وقتی سال 2006 سرمربی تیم ملی بودم، نه علی دایی، نه گل محمدی و نه بختیاری زاده را گذاشتند به تیم ملی بیایند. 15 روز بعد باید به جام جهانی می رفتیم اما این بازیکن را نمی دادند.

وی افزود: من گفتم مقصر کی روش است! مقصر سازمان لیگ و رئیس کمیته مسابقات هستند که این مسائل را ترتیب داده اند.

برانکو در ادامه بیان داشت: من الان گفتم و کی روش را متهم کردم! فدراسیون، سازمان لیگ و کی روش مقصر هستند. اگر بازیکنان زیر 24 سال را دعوت می کرد، شاید بعدا در جام جهانی روسیه کاندیدا می شد. برخی از بازیکنان شاید ریزش داشته باشد. آن موقع بود که من می پذیرفتم به عنوان یک حرکت که این را کی روش انجام داده است اما اینطور نشد و به خاطر همین مخالفم.

وی درباره اینکه تاج گفته تیم ملی باید به کشورهای عربی بروند، گفت: سال نوی میلادی است و در دبی خیلی هوا خوب است! کی روش به ایران آمده است؟

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت نگران کننده در نقل و انتقالات و اینکه الهلال با رئال مادرید بازی می کند، خاطرنشان کرد: ما زمان نداریم. وقتی 20 روز تا یک ماه برای استراحت داشته باشیم تا تیم را آماده کنیم. 4، 5 بازی اول نیم فصل دوم را هر 7 روز بازی داشته باشیم تا تیم را آماده کنیم اما هر 5 روز بازی داریم. فقط یک بازی استقلال است که 7 روز فاصله افتاده است. مشکل این است که بازیکنان تحت فشار زیادی خواهند بود و امکان مصدومیت زیاد است. هیچ کس فکر سلامتی بازیکنان نیست و در نهایت دودش در چشم تیم ملی می رود که خسته به آنجا می روند.

وی افزود: من هیچ وقت خودم را توجیه نمی کنم. ما به قشقایی باختیم و ملی پوشان را نداشتیم اما من گفتم که مقصر من بودم.

برانکو درباره اینکه کی روش اختیارات زیادی در تیم ملی دارد، گفت: من هم رفتم کمپ را برای اردو دیدم. بحث تجهیزات و لباس مربوط به فدراسیون می شود، نه شخص. برای من اصلا مهم نیست که کی روش به چه روشی کار می کند. هر کدام باید به فوتبال کمک کنیم اما به فکر فوتبال ایران بودن، فقط به فکر تیم ملی ایران بودن نیست. فوتبال ایران هم باشگاهها هستند و هم بازیهای آسیایی و هم لیگ. همه تیم های ملی از باشگاهها تغذیه می شوند و باشگاهها به خاطر اشخاص تشکیل نشده است. فوتبال ایران همه موارد مثل فوتسال و بانوان را شامل می شود.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه کی روش معتقد است بازیکنان درباشگاهها خوب تمرین نمی کنند و آماده نمی شوند، بیان داشت: کی روش نظر خودش را دارد و من هم حرف خودم را زدم. من هم سرمربی تیم ملی ایران بودم. بعد از من قلعه نویی بود. می توانید از او هم بپرسید. هر چی که من اطلاعات داشتم، در اختیار قلعه نویی دادم. تمام هدف و خواست ما موفقیت تیم ملی ایران است. از بازیکنان بپرسید من یک کلمه علیه تیم ملی صحبت کرده ام. هنوز فکر می کنم چند بازیکن می توانند به تیم ملی دعوت شوند اما برای من مهم نیست کی روش با چه روشی کار می کند.

وی در خصوص صحبت های دادگان مبنی بر اینکه برانکو در زمان سرمربیگری تیم ملی اختیار تام نداشته اما الان برعکس شده، گفت: من نمی خواهم داخل این ماجرا شوم و نظر خودم را گفتم.

برانکو در پاسخ به این سوال که کی روش گفته اگر به جام جهانی نرویم باشگاهها مقصر هستند، گفت: بازیکنان 100 روز در اختیار تیم ملی بودند، چطور ما مقصر هستیم؟

وی درباره آماده سازی تیمش بیان داشت: کی روش در چند بازی لیگ آمده و نگاه کرده است؟ چرا آنها نیامدند و لیگ را نگاه کنند. من حق دارم عقیده ام را بگویم. من بهترین مربی لیگ هستم و حق دارم حرف بزنم. در 3 کشور قهرمان بوده ام. پیدا کنید مربی که در 3 کشور قهرمان شده است. برنز جام جهانی را دارد. در بوسان اول شده است. با تیم ملی ایران به جام جهانی رفته است.

سرمربی پرسپولیس گفت: من با کی روش جنگ سرد ندارم و به حال او غبطه می خورم. به همه ما نشان داده است که چطور باید کار کنیم. دمش گرم! او سمبل و الگوی من است!

وی درباره رفتار کی روش با ژوزه افزود: من وارد این مسائل نمی شوم. وظیفه من این است که کار خودم را در نهایت حرفه ای گری انجام دهم. با حمایت هواداران کار خود را پیش می بریم.

برانکو درباره اینکه گفته می شود به خاطر حرف کی روش یکسری بازیکنان در ابتدای فصل به پرسپولیس نیامدند، گفت: همه چیز می تواند اتفاق بیفتد اما من خودم را درگیر این مسائل نمی کنم.

وی درباره لیست نیم فصل پرسپولیس خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم گیری نکردیم. مرحله به مرحله باید پیش برویم چون باید یک نفر را به دوبی بفرستیم که با بازیکنان مدنظر صحبت کند اما نمی توانیم وارد باشگاه ایرانیان شویم چون ممنوع است. خدایی ناکرده کسی می بیند! من در دوبی بودم، کسی خبرنگاران را ممنوع کرد؟

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه سروش رفیعی گفته با برانکو صحبت کرده، گفت: 6 ماه قبل با رفیعی صحبت کردم و آن هم در مراسم برترین های لیگ بود. شنبه آن هفته با ذوب آهن بازی داشتیم و دیگر صحبت نکردم. ما می خواستیم او به بهترین نحو در خدمتش باشگاهش باشد. او که به دبی رفته، چطور با او صحبت کنیم؟

602/101

کد خبر: 718325

وب گردی

وب گردی