کانال تلگرامی هواشناسی کشاورزی راه‌اندازی شد

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور از راه‌اندازی کانال تلگرامی تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز منصور حقیقت، با اشاره به اینکه در سازمان هواشناسی سعی داریم راه‌های اطلاع‌رسانی از شرایط جوی را گسترش دهیم، گفت: در حال حاضر از طریق پیامک، تارنما (وبسایت) و استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها ، اطلاعات هواشناسی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، ولی سعی داریم از طریق سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) راه‌های ارتباطی با کاربر را افزایش دهیم، تا اطلاعات هواشناسی و هواشناسی کشاورزی به سرعت در اختیار کاربرنهایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهم برای ارسال اطلاعات صحیح و به موقع هواشناسی به کشاورزان استفاده از ظرفیت هایفضای جازی است، اظهار کرد: یکی از شبکه‌های اجتماعی که استفاده از آن در کشور رایج شده، تلگرام است برای همین کانال تلگرامی تهک را ایجاد کردیم تا کشاورزان با عضویت در این کانال اطلاعات هواشناسی و هواشناسی کشاورزی را به صورت برخط روی موبایل‌هایشان دریافت کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه سعی نداریم در این کانال تلگرامی مخاطب را با حجم وسیع اطلاعات روبه‌رو کنیم بلکه تنها اطلاعات کاربردی در راستای کار کشاورزان، در اختیار آنها قرار می‌دهیم، گفت: در تعدادی از استان‌های کشور نیز یک کانال تلگرامی استانی برای ارسال اخبار و اطلاعات جوی مربوط به آن استان راه‌اندازی شده است. تقریبا دو هفته از راه‌اندازی کانال تلگرامی می‌گذرد که حدود 700 عضو از کشاورزان پیشرو و متخصیصن حوزه کشاورزی از نقاط مختلف کشور عضو کانال هستند.

به گفته حقیقت، این کانال ممکن است هنوز در بین کشاورزان ناشناخته باشد، بنابراین از کشاورزان در خواست می‌کنیم به منظور دریافت اطلاعات صحیح هواشناسی و هواشناسی کشاورزی به صورت برخط به عضویت کانال تلگرامی تهک به آدرس Tahakirimo درآیند.

اطلاعیه‌های هواشناسی کشاورزی به تفکیک استان‌ها و حوزه‌های مختلف زراعت، باغداری، دامداری، شیلات و زنبورداری به طور مرتب هر دوشنبه و پنجشنبه روی سایت ایسنا نیز قرار می‌گیرد.

منبع:ایسنا

706/700

کد خبر: 718340

وب گردی

وب گردی