هزینه صفر تامین مالی شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل فرابورس ایران، تامین مالی با هزینه صفر و امکان وثیقه گذاری سهام را از مزیت های اصلی برای شرکت های دانش بنیانی دانست که به بازار سرمایه می پیوندند.   

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیرهامونی در گفتگوی زنده با خبر شبکه 1 سیما، گفت: تا چندی پیش، شرکت ها می بایست حتما یک صورت مالی سودآور از حداقل یک دوره سه ساله ارائه می کردند تا بتوانند وارد بازار سرمایه شوند، اما محدودیت هایی از این دست از سوی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس برای ورود شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های کوچک و متوسط برداشته شده است.

وی اظهار داشت: الان شرکت های دانش بنیان می توانند از بدو تاسیس وارد بازار شوند که این اتفاق برای این شرکت ها اتفاق مبارکی است . منتها آن نکات مهمی که به عنوان اصول بازار سرمایه اعمال می شود از قبیل شفافیت، صورت های مالی حسابرسی شده و حاکمیت شرکتی از جمله نکات مهمی است که همه شرکت ها باید در نظر داشته باشند.

هامونی در پاسخ به این سوال که ورود شرکت های دانش بنیان چه دستاوردهای دیگری برای آنها دارد، گفت: دستاورد بسیار مهمی که در حوزه بازار سرمایه با ورود شرکت های دانش بنیان می تواند اتفاق بیفتد این است که دیگر نیازی به رجوع سهامداران عمده و شرکت ها برای دریافت تسهیلات مالی نیست.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مالی برای ورود این شرکت ها در حوزه بازار پول، در بدو تاسیس هزینه مالی بسیار سنگینی از بابت نرخ سود بانکی به آنها تحمیل می کند، افزود: وقتی شرکتی وارد بازار سرمایه می شود، از طریق عرضه سهام در بورس می تواند تامین مالی خود را با هزینه صفر انجام دهد؛ ضمن اینکه می تواند شرکای استراتژیکی را در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته باشد.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین گفت: علاوه براین، امکان وثیقه گذاری سهام شرکت های دانش بنیان هم در بازار - اگر بخواهند بعد از بهره برداری تسهیلاتی دریافت کنند- فراهم شده است ؛ ضمن اینکه این اقدام، به برندسازی این شرکت ها نیز کمک خواهد کرد.

هامونی در پایان این گفتگو، تعداد بازدیدکنندگان از وبسایت های متعلق به بازار سرمایه را هم روزانه حدود 200 هزار نفر اعلام کرد که عموم این بازدیدکنندگان نیز سرمایه گذاران و فعالان بازار هستند.

401

کد خبر: 718349

وب گردی

وب گردی