درخواست 180 شرکت برای استقرار در پارک دانشگاه آزاد اسلامی/ ترجیح ما سرمایه گذاری در طرح های اجرایی دانش بنیان است

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل دانش به ثروت در چهارچوب برنامه های کلان کشور و اقتصاد دانش بنیان است گفت: ترجیح ما سرمایه گذاری در طرح های اجرایی دانش بنیان است.

ابراهیم واشقانی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل دانش به ثروت در چهارچوب برنامه های کلان کشور و اقتصاد دانش بنیان است گفت: یکی از حلقه های اصلی و مهم چرخه تبدیل دانش به ثروت وجود پارک های علم و فناوری است ودانشگاه آزاد اسلامی برای انجام این ماموریت و اجرای برنامه راهبردی خود در پی ایجاد پارک علم و فناوری بوده و خوشبختانه در سال 93 توانستیم مجوز ابتدایی تاسیس پارک فناوری دانشگاه آزاد را اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نخستین پارک خصوصی است کشور است که مجوز آن از سوی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری صادر شده است خاطر نشان کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را با استقرار در ساختمان دانشگاه واحد تهران غرب آغاز کرده است و در حال حاضر حدود 18 شرکت مستقر هستند ضمن اینکه ما با تقاضای حدودا 180 شرکت برای استقرار و فعالیت در پارک روبرو هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح برنامه های دانشگاه آزاد در خصوص پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه ما برای این پارک در دو بخش استان تهران است که یکی سایت پردیس است که با مشارکت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است و تاکنون زیر ساخت ها برای پاسخگوی نیاز شرکت های مستقر فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: برنامه اصلی ما ساخت و بهره برداری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در سطح کلان در منطقه غرب تهران(گرمدره) در حال احداث است که با مشاوره هایی که اتخاذ شد مقرر شد تا جانمایی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در این منطقه فعالیت خود را آغاز کند.

واشقانی فراهانی بیان داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه در خصوص همجواری با بزرگترین پژوهشگاه های کشور مانند پژوهشگاه پلیمر، پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه هوافضا، پژوهشگاه مهندسی شیمی ، پژوهشگاه انرژی و مواد و پژوهشگاه استاندارد مقرر شد تا این منطقه برای احداث پارک مورد موافقت قرار گیرد چرا که وجود این پژوهشگاهها باعث شده تا این منطقه بنام کریدورعلم و فناوری شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون واحدهای مستقر می توانند با توجه به فعالیت های خود تسهیلاتی اخذ کنند گفت: به جهت تقویت شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان و فناوری های نو تسهیلاتی به مشابه مناطق ویژه اقتصادی برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده است از این رو شرکت های بسیاری علاقمند هستند تا در فضای پارک ها مستقر شوند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرکت های مستقر در پارک در حوزه های گستره ای فعالیت خود را آغاز کرده اند که عمده این شرکت های فناور ،دانش بنیان هستند ضمن آنکه بخشی از این شرکت ها متعلق به دانشگاه آزاد و بخشی دیگر شرکت ها مستقل و بخشی به عنوان مجری طرح و دانشگاه در قالب سرمایه گذار در این پارک حضور دارند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه اصولا تمامی شرکت های فعال در پارک در حوزه فناوری های نوین به خصوص بخش کشاورزی،داروهای گیاهی،آی تی، انرژی های نو پزشکی است ترجیح ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی در طرح های اجرایی شرکت ها سرمایه گذاری کند و در سود این شرکت ها سهیم باشد و کمتر در وادی اجرایی وارد شود.

204/200

کد خبر: 718354

وب گردی

وب گردی