تعطیلی بازار «فریدونکنار» برای مقابله با آنفلوانزای مرغی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ضمن اشاره به ضرورت همکاری کلیه نیروهای انتظامی و امنیتی استان مازندران برای مقابله با شکار پرندگان مهاجر، گفت: به منظور مقابله با شکار پرندگان و شیوع آنفلوانزا، درخواست تعطیلی بازار فریدونکنار را به عنوان بازار رسمی فروش این پرندگان مهاجر به دادستان این شهرستان مطرح کردیم.

به گزارش ایسکانیوز سرهنگ حمید رضا خلیدار، اظهار کرد: در بحث آنفلوانزای مرغی بعد از اینکه سازمان دامپزشکی اعلام کرد که این بیماری محرز شده است هیچ پروانه شکاری صادر نشد و حتی با شکارچیانی که اقدام به شکار پرندگان مهاجر می‌کردند نیز برخورد جدی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سعی داریم عرضه پرندگان مهاجر در بازار فریدونکنار را ممنوع کنیم، گفت: تعطیلی این بازار به منظور ممانعت از عرضه پرندگان مهاجر نیاز به دستور قضایی دارد. اگر بازار فریدونکنار توسط دادستان تعطیل شود ، از عرضه پرندگان مهاجر جلوگیری می‌شود و یقینا این موضوع در مدیریت موضوع تاثیرگذار خواهد بود. یکی از مشکلات ما آن است که باید مرجع قضایی برای تعطیلی بازار فریدونکنار به عنوان یک بازار رسمی محل فروش پرندگان مهاجر حکم صادر کند. طبیعتا در شرایطی که بازار تعطیل شود از شکار پرندگان مهاجر جلوگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه محیط زیست استان مازندران با جدیت در موضوع مقابله با شکارپرندگان مهاجر ورود کرده است، افزود: از دادستان شهرستان فریدونکنار درخواست تعطیلی بازار فریدونکنار را کرده‌ایم تا عرضه پرندگان مهاجر در این بازار ممنوع شود. طبیعتا در شرایطی که وجود آنفلوآنزای حاد پرندگان محرز شده است عرضه پرندگان مهاجر غیر قانونی است. بر این اساس هم درخواست تعطیلی بازار فریدونکنار را دادیم و هم اعلام کردیم که هیچ کس حق شکار ندارد.

سرهنگ خیلدار با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران در برخورد با هر گونه شکار غیر مجاز اقدام می‌کند، گفت: نیروهای ما در حد مقدورات و حتی بیش از توان خود نسبت به جمع آوری دام‌ها اقدام کرده‌اند ، اما به دلیل وسعت مراتع شکار در این منطقه، احتیاج به کمک نیروی انتظامی و کلیه عوامل انتظامی و امنیتی استان برای جمع‌آوری دام‌های هوایی و شب دام‌ها داریم تا برخورد قاطع در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر خود به استان مازندران به منظور پیگیری این موضوع اظهار کرد: به استان مازندران می‌روم تا نیروهای انتظامی و امنیتی استان را مجاب کنم که طی عملیات مشترک با محیط زیست، نسبت به جمع آوری دام‌های هوایی اقدام کنند. از فرمانده نیروی انتظامی استان و رئیس پلیس پیشگیری نیز درخواست داریم در برخورد با عرضه‌کنندگان پرندگان مهاجر با اداره کل محیط زیست استان مازندران همکاری داشته باشند.

، این درحالیست که ناصر نبی‌پور رییس اتحادیه مرغ تخمگذار پیش از این از عملکرد سازمان محیط زیست بخاطر عدم برخورد با شکارچیان مرغابی و غازهای وحشی انتقاد و عنوان کرده بود: تاکنون پنج میلیون مرغ براثر آنفلوآنزای پرندگان معدوم شده‌اند.

منبع:ایسنا

706/700

کد خبر: 718378

وب گردی

وب گردی