صفحه‌کلید هوشمندی که حال شما را می‌فهمد

از سال 2014 که اپل پلت‌فرم تلفن‌همراه خود را برای پشتیبانی صفحه کلید از سیستم‌عامل iOS 8 باز گذاشت، تعداد زیادی صفحه کلید ثالث برای آیفون و آی‌پد ساخته شد، اما هیچکدام نمی‌توانستند احوال کاربر را تشخیص دهند.

به گزارش ایسکانیوز، از قدیم گفته می‌شد مهم نیست چه چیزی می‌گویید بلکه چگونه گفتن آن اهمیت دارد. اکنون کیبورد "کیموچی" از این ضرب‌المثل نهایت استفاده را برده است.

این صفحه‌کلید که توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه کورنل ساخته شده، از اطلاعات شیوه تایپ برای سنجش احساسات استفاده می‌کند.

این اطلاعات شامل سرعت تایپ،‌ تغییرات نقطه‌گذاری، داده‌های حسگر حرکتی گوشی هوشمند، ساعتِ روز، تعداد backspaces، فاصله بین کلیدها و دانش سطحی تحلیل احساسات برای بررسی احساسات کاربر است. تمامی این اطلاعات سپس به یک مدل یادگیری ماشین برای رمزگشایی ارائه می‌شود که نتایج آن از دقت 82 درصد برخوردار است.

تشخیص احساسات براساس تغییرات فیزیکی مساله کاملا جدیدی نیست. اکنون یک حوزه کامل به "محاسبات عاطفی" اختصاص داده شده که یکی از جنبه‌های کلیدی آن موسوم به مدولاسیون سنتیک بر بررسی تغییرات فیزیکی مرتبط با احساسات متغیر مانند حالت صورت، تن صدا، ضربان قلب و دیگر تغییرات تمرکز دارد.

یکی از تمایزهای کلیدی کیموچی علاوه بر این حقیقت که بر موضوع کمتر بررسی‌ شده تشخیص احساسات با استفاده از صفحه‌کلید تلفن همراه متمرکز شده، این است که هدف آن، حفاظت از حریم خصوصی کاربر با انجام کل فرآیند پیش‌پردازش داده روی دستگاههای تلفن همراه است.

به گفته محققان، درک احساسات که حلقه گمشده ارتباطات امروزی بین انسان و هوش مصنوعی است، برای انسان از ارزش زیادی برخوردار است. تصور کنید که یک ربات گفتگو محور (chat bot) بتواند در زمان ناراحتی یک موسیقی آرام پیشنهاد کرده یا توصیه‌هایی برای کشیدن نفس‌های عمیق در زمان عصبی شدن یا نگرانی ارائه کند.

اپلیکیشن کیموچی هنوز وارد بازار نشده و هنوز مشخص نیست چه زمانی معرفی شود.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 718406

وب گردی

وب گردی